Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se egna inlägg

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-11-13 22:51

Har tjatat om det här förut, men eftersom jag är för lat för att söka upp mina inlägg med sökfunktionen....; )
Skulle va bra med en knapp på startsidan som tar mej direkt till alla mina inägg, sorterade i datumordning, nyaste först.
Jag skriver några inlägg, det går några dar, sen glömmer jag att följa upp dom och se om nån svarar, för jobbigt att söka på medlemsnummer, dessutom sorteras inläggen inte efter datum när jag väl får upp dom om jag söker.

Jag skulle vara rätt nöjd med nån typ av bevakafunktion på valfria diskussioner. Som mejl eller genom att de får en speciell ikon när man besöker sidan.

  • Medlem
  • 2001-11-14 20:58
Citat:

Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Jag skulle vara rätt nöjd med nån typ av bevakafunktion på valfria diskussioner. Som mejl eller genom att de får en speciell ikon när man besöker sidan.

håller med, jag höll på att missa att svara på en sak om cd brännare som en kille frågade mig om. vore praktiskt med någon bevakningsfunktion.

Många andra forum har så man kan få svaren mejlade till sig, det funkar dock bara bra om man själv skapat diskussionen, så en bevaka funktion vore det bästa.

Ser ju att funktionen för att få mejl faktiskt finns, iaf när man skapar en ny diskussion, men jag tror den funkar så att man får bara brev om någon klicka på reply på din post, och det görs inte så ofta här.

Upptäckte precis att man kan söka på sina egna inlägg(har funnits länge?). Det är bara att få tag på ditt medlemsnummer och söka på alla posterna där, funkar perfa, sortering skulle dock vara sweet. På datum då.

Ser ju att funktionen för att få mejl faktiskt finns, iaf när man skapar en ny diskussion, men jag tror den funkar så att man får bara brev om någon klicka på reply på din post, och det görs inte så ofta här.

Tidig! Nej, den fungerar så att så fort nån skriver ett inlägg på din tråd så får du ett mejl. Men detta gäller ju bara den som skapat tråden, förstås.

Upptäckte precis att man kan söka på sina egna inlägg(har funnits länge?).

Typ sedan starten... Det var ju detta som denna tråd handlade om från början, speciellt det där med att sortera efter datum.

[ 22-11-2001: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]

Hmm.. detta var ju då ett exemplariskt exempel på att man ska läsa hela tråden innan man skrivet ett inlägg

  • Oregistrerad
  • 2001-11-22 12:37

Precis, jag får mail på denna diskussion, eftersom jag startat den. Men ni som svarar får antingen leta rätt på den, eller söka på egna inlägg (med taskig sortering). Så om man gör många inlägg och te.x. deltar i 20 diskussioner, och dessutom har ett jobb att sköta så hinner man inte följa upp allt.
Mitt förslag är fortfarande en knapp på startsidan där man på en gång får upp sina senaste inlägg datumsorterade, utan att behöva söka på medlemsnr.

Ken, du kan ju alltid kolla View Recent Posts på dig själv, då är de sorterade i datumordning, med det senaste överst, så vitt jag vet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-23 18:17

Nu bumpar jag en herrejössesgammal tråd här.

Jag skulle verkligen vilja ha en knapp (kanske mellan "mina trådar" och "nya inlägg"?) där man efter ett klick ser alla trådar man har gjort ett inlägg i, sorterat i datumordning.

Alltså precis som man idag kan göra med just knappen "mina trådar", fast att alla trådar man gjort ett inlägg i visas och inte bara de man själv startat. Då skulle iaf jag bli mycket mer aktiv och snabbare på att svara i trådar där man gjort ett inlägg och sen t.ex. fått en fråga på det.

Använder en sådan funktion mycket på ett annat trevligt forum Rsklubben.se Skoda RS bilar!.

  • Medlem
  • 2008-12-24 00:13

http://www.99.se/subscription.php komer ganska nära om man bvakar de diskussioner man skriver i. Jag har ett bokmärke på den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-26 23:08

Mja, det skapar ju merjobb för en själv och gav en rätt otydlig lista. Så svårt kan det väl inte vara att koda in en liten knapp, eller ett alternativ, eller vad som helst. Alla info ligger ju redan där, precis som med smarta mappar i 10.5. Man vill ju bara få den visad på ett bra sett.

  • Medlem
  • 2008-12-26 23:57

Mitt förslag ger ju exakt vad du efterfrågar, dvs man "ser alla trådar man har gjort ett inlägg i, sorterat i datumordning". Med ett bokmärke bland de första 9 i bokmärkeslisten (i Safari) har du dessutom ett snabbkommando på den. Jag använder det hela tiden.

När det kommer till kodning av 99.se kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-27 00:14

Fast det kräver ju att man kommer ihåg att prenumerera på alla trådar man gör ett inlägg i, eller kan man sköta det per automatik?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-12-27 17:18
Ursprungligen av Solid:

Fast det kräver ju att man kommer ihåg att prenumerera på alla trådar man gör ett inlägg i, eller kan man sköta det per automatik?

Det kan man göra med automatik.

Ställ in "inga meddelande via e-post" under Redigera Alternativ då hamnar bara diskussionerna i listan över bevakade diskussioner utan att du blir nerspammad med mail.

  • Medlem
  • 2008-12-27 00:19

Visst. Annars hade det varit opraktiskt, det har du ju helt rätt i.
http://www.99.se/profile.php?do=editoptions

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-28 00:12

Kalas! Nu har jag valt ""inga meddelande via e-post". Men kan jag nu se alla trådar retroaktivt eller kommer det bara att gälla from nu?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-28 18:39

Nej, har du inte tidigare prenumererat på trådar du skrivit i så blir de ju inte automatiskt prenumererade retroaktivt...

Men det kan du lätt fixa, för knappen du efterfrågar finns nästan:
Från första sidan klicka på
Profil >> Visa min profil >> Visa inlägg skrivna av "ditt användarnamn"

Då får du en lista med alla inlägg du någonsin skrivit, i datumordning efter ditt senaste inlägg i tråden. Du ser alltså inte om det kommit senare svar i tråden, men du kan ju nu gå in i de trådar du önskar och manuellt prenumerera på dem.

Ursprungligen av IngoX:

Du ser alltså inte om det kommit senare svar i tråden.

Jo, det ser man på färgen på pratbubblan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-28 23:23

Sedärja! - Mörk pratbubbla om det är nya inlägg i tråden. Och när man läst nya inlägg är den åter grå. Alltså finns knappen som Solid efterfrågar, dock ej på förstasidan utan kostar tre klick (eller bokmärk den)

Men fördelen med prenumerations-metoden är ju att man kan följa även trådar man inte skrivit i..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-29 19:17

Ok, jag kan nöja mig med den här lösningen tills min knapp kommer. Men det är inte lika lätt att överblicka och inte lika smidigt som på tidigare nämnda forum.

Gott Nytt!

Jag ska titta närmare på detta - håller med om att det är en jätteviktig funktion. Svårt som tusan att hänga med i alla trådar man skrivit i.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-13 13:16

Härligt att höra! Btw, ska jag lägga upp ett ärende under forumdelen "99.se Projekthantering"?

Den här funktionen är redan fixad ju! Klicka på "Bevaka" upp i toppmenyn så hittar du en lista på alla trådar du skrivit i. Du har även möjlighet att klicka på "mina" nere i bottenmeny och se trådar startade av dig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-14 11:16

Fast, som det sår längre upp i tråden, gäller detta inte retroaktivt. Man måste ha haft "Bevaka trådar" aktivti för att denna ska gälla. Jag ser 9 trådar i den listan. Men när jag söker på mitt användarnamn, som idag 2009, fortfarande är det bästa alternativet, får jag upp 272 trådar.

Är det bara jag av 99.se's nästan 70.000 medlemmar som tycker det vore smidigt att kunna se, med ett eller två klick, alla trådar man någonsin skrivit i?

Alltså en knapp som heter t.ex. "Mina diskussioner" och som visar alla trådar man själv gjort ett inlägg i, i samma stil som "Dagsen diskussioner".

Ok - jag förstår vad du menar!

Alltså precis som "Mina" i bottenmenyn fast även för trådar du inte startat själv?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-14 12:17
Ursprungligen av Björnström:

Ok - jag förstår vad du menar!

Alltså precis som "Mina" i bottenmenyn fast även för trådar du inte startat själv?

Precis!

Jag fulhackade dit en knapp i bottenmenyn (tills Belak har fixat till en snyggare version) kallad "inlägg".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-14 20:55
Ursprungligen av Björnström:

Jag fulhackade dit en knapp i bottenmenyn (tills Belak har fixat till en snyggare version) kallad "inlägg".

Wohoo! Fulhack är den bästa typen av hack.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-14 00:06

Har ni fulhackat bort min fantastiska knapp nu? För "Nya" dä nere är samma som "Nysa diskussioner" där uppe nu. Iaf för mig.

Edit: Glöm det, missade helt och hållet den jättefina och jättestora knappen "Mina senaste diskussioner". Skyller på semesterkoman...

Edit 2: Tack för knappen förresten!

1
Bevaka tråden