Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker ljudinspelningsprg.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag söker med ljus och lykta efter ett open source-program för att spela in ljud som spelas upp i OSX.

Exempel för att förtydliga: Jag vill kunna spela in ljud (till WAV och/eller MP3) som jag spelar upp tex. i VLC eller ljudet från en Flash-fil i Firefox.

Ambrosia WireTap Studio.

Tack! Det verkar ha de funktioner jag är ute efter. Men vad innebär restriktionerna i Trail-versionen?

* Unrestricted during trial
* Voiceover after trial expires

WireTap Studio | Ambrosia Software, Inc.

Ursprungligen av claudiomarino:

Men vad innebär restriktionerna i Trail-versionen?
* Unrestricted during trial
* Voiceover after trial expires

Det innebär att efter att försöksperioden gått ut, så lägger programmet på någon form av voiceover på alla inspelningar. Kanske är det en röst som säger "This is a trial version of....".
En annan metod som brukar användas i andra program, är att programmen lägger på ett brus eller knaster på alla inspelningar.

  • Medlem
  • 2009-08-13 16:08

Gratisvarianten är Cycling '74 || soundflower för att välja datorns ljud som ljudingång (då kan du spela in allt som kommer ut i datorhögtalarna) och Audio Recorder 3.2 software download - Mac OS X - VersionTracker (0,2 MB!!!) för enkel inspelning till wav och/eller mp3.

1
Bevaka tråden