Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Processor Flytt PM G4 ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag har två Power Macar som jag vill bygga ihop till en kraftfull men jag vet dock inte hur... Den ena är en PM G4 (Digital Audio) 466 Mhz och den andra är en PM G4 (AGP tror jag annars PCI varianten) 400 Mhz och det råder kanske en liten brist på prestanda då dem båda körs i Mac OS X 10.4.11...

Ursprungligen av Unge Herr Vagnér:

...bygga ihop till en kraftfull men jag vet dock inte hur...

Om du menar att använda båda processorerna i en dator, så går det inte.

Och även om det skulle gå, så blir den inte speciellt kraftfull ändå. 400/466 MHz G4 är väldigt långt från att kunna kallas "kraftfulla" idag.

Det finns ju processoruppgraderingar att köpa, här t.ex: Sonnet Technologies - Creativity Stored Here?

Men enligt min mening är det inte värt pengarna. Billigare att köpa en lite nyare begagnad dator.

Synd:tveksam:

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-13 17:12

Finns dual 2x500 processorer från andra g4or som passar efter lite modifiering.

B.D

Det enda som finns är restlager av processoruppgraderingar. Själv uppgraderade jag en G4/400 till 1.2 GHz G4 med gott resultat. Problemet är att dagens uppgraderingar kostar lika mycket som en begagnad G5. G4/400 har inte USB2 dessutom saknar den stöd för IDE diskar större än 120 GB, dessutom saknar den stöd för SATAdiskar och grafikkorten stödjer inte CoreImage vilket belastar CPUn.

Den värsta uppgradering som fanns var 2x1.6 GHz G4 svindyr och fick stryk av en macmini....
Tiden för G4/G5 har gått i synnerhet för G4

Vi uppgraderade från Xserve G5 till Xserve Intel Quadcore och det är gigantisk prestandaskillnad. Mer än 40x prestandaökning i praktiken för webbserver. Och en 2x2.0GHz G5 är ju rätt mycket kvickare än en singel 400MHz G4...

Jag antar att jag köper en intel-mac istället, när min ekonomin tillåter:D

1
Bevaka tråden