Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

enkel DAW

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, det börjar kanske bli dags nu. Jag har aldrig lyckats ta mig över tröskeln till DAW-världen men nu ska jag slutligen börja spela in en massa spår simultant och mixa dem i efterhand, så som jag har tänkt i flera år.

Jag har Cubase LE men det spelar bara in upp till 8 spår simultant och jag behöver kunna spela in minst 16. Jag har själv tittat på Reaper tidigare men fastnade inte, fast visst är det ett alternativ. Jag har plockat hem en demo av Tracktion (igen) och hoppas att polletten ska trilla ner denna gång.

I övrigt, vad finns det för några superenkel DAW idag? Jag vill kunna spela in, mixa och köra VST-effekter. Det är allt. Ju billigare desto bättre men det är inte det viktigaste.

Varför inte uppgradera till Cubase Essential 4 (kan spela in 32 kanaler simultant *) om du redan kan Cubase?

* Steinberg Cubase 4 SX3 SL3 LE SE3 Support Feature Comparison Chart | Steinberg Users

Bra förslag men jag kan inte Cubase alls.. jag har det men fattar ingenting.

energy XT energyXT: kanske är något? Bra recensioner i senaste SoS och de kör kampanj på den just nu. Enkel installation och multi-plattform.

Oj, bra pris. Jag ska testa det. Tack.

1
Bevaka tråden