Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt Macbook (early 2009, white)

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-02-24 16:18

Jag tänkte starta den här tråden för att dela med mig av mina upplevelser med den "nya" vita macbooken. Jag hoppas övriga som beställt den också delar med sig av sina erfarenheter.

Innan ni reagerar på att jag beställde med 4GB ram och inte installerade det själv så är det för att jag fick rabatt så då kände jag att det går på ett ut mer eller mindre. Hårddisken kommer dock bytas på sikt.

Dom specs jag beställde är som följer:
* 2.0 GHz Intel Core 2 Duo
* 4GB 667MHz DDR2 SDRAM - 2x2GB
* 250GB Serial ATA Drive @ 5400 rpm
* Apple Mini-DVI to DVI adapter
* Apple remote
* Firewire cable 6 pin to 6 pin(1.8 m)
* Airport express

Jag köper denna som ett bärbart komplement till min 24" iMac. Jag var först inne på MBP men den får vänta till nästa revision. Det ska bli intressant att se hur den nya plastbooken står sig mot min iMac.

Den stora anledningen att jag valde den gamla är för att den har FireWire. Även om jag tycker att ALU Macbooken är grymt fin och tålig så ser jag inget fel med den gamla plastdesignen. Jag ser ändå köpet som ett mellansteg till en MBP. Då gynnar priset och som jag nämnde FireWire just mitt köp.

Då jag haft en PowerBook G4 tidigare och knappt använt vare sig iBook eller Macbook så ska det bli intressant att se hur den står sig. Jag återkommer med mer info och kanske en liten recension när jag väl fått den.

Ursprungligen av rixard:

Även om jag tycker att ALU Macbooken är grymt fin och tålig så ser jag inget fel med den gamla plastdesignen.

En sak är att plasten till 100% kommer spricka i kanter och du får byta skal gång efter gång. Annars är designen beprövad. Priset gör att det ändå kan var ett bra köp om man bortser från skalets dåliga materialegenskaper.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-26 10:24
Ursprungligen av pepparkaka:

En sak är att plasten till 100% kommer spricka i kanter och du får byta skal gång efter gång. Annars är designen beprövad. Priset gör att det ändå kan var ett bra köp om man bortser från skalets dåliga materialegenskaper.

Plus att de blir så himla smutsiga efter ett tag.

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-02-25 21:30

Jo jag känner till det, däremot vet jag inte om Apple försökt göra något åt det här eller om dom accepterar det och bara byter case. Jag tycker att om dom ska fortsätta sälja den vita så borde dom försöka åtgärda problemet.

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-02-27 09:59

Den är nu överlämnad eller på väg att lämnas över till UPS. Får se hur snabbt det går den här gången

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-02-27 12:30

Min vita MacBook från 2007 har varken spruckit i plasten eller blivit smutsig.

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-02-27 19:38

Skönt med lite positiva kommentarer

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-03-02 17:13

Idag kom datorn. Riktigt snabb leverans må jag säga. Jag har knappt använt den en timme men jag är hittills väldigt nöjd med den. Återkommer med en längre recension...

  • Superhjälte
  • 2009-03-02 17:34

Jag har en vit MacBook från slutet av 2006 och den har inte heller några sprickor någonstans.

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-03-02 17:42

Ni som inte fått dom berömda sprickorna; vilar ni händerna på datorn när ni skriver? Alltså själva handflatan.

  • Superhjälte
  • 2009-03-02 17:47
Ursprungligen av rixard:

Ni som inte fått dom berömda sprickorna; vilar ni händerna på datorn när ni skriver? Alltså själva handflatan.

Ja, jag gör det i alla fall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-29 02:31

Hur är det, byter Apple ut skalen om dom sprickor? Tjejens MacBook börjar se risig ut, men garantin är ute. Har för mig att Apple byter skalet ändå. Någon som vet något?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-08-12 21:07
Ursprungligen av Fredric:

Hur är det, byter Apple ut skalen om dom sprickor? Tjejens MacBook börjar se risig ut, men garantin är ute. Har för mig att Apple byter skalet ändå. Någon som vet något?

Om det är top case du menar dvs. tangentbordet/trackpad så ja, apple har 3års garanti på detta vid sprickor i framkant. Ring Apple på 0771-199519 och förklara ditt fel så borde de hänvisa dig till ett serviceställe och få det utbytt på garanti.

Så de första intel macbook är det väl lite si och så med om garantin fortfarande gäller. Men ring Apple och uppge serienummer så kan de se detta. Annars är det inköpskvittots datum som gäller.

1
Bevaka tråden