Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med snabbt 3G på Macbook

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2009-08-04 17:35

Har ett Huawei E1820-modem + en Mabcook unibody. Modemet (som presterar upp till 21 mbit med nuvarande mjukvara) funkar klockrent på min bärbara PC, men på macen så tappar datorn själva USB-enheten till och från. Den återkommer oftast automatiskt av sig själv men ibland med resultat att det inte går att koppla upp.

Läste i nån annan tråd att Macbook och Macbook Pro har ganska dåligt med kräm i sina USB-portar vilket gör att visa enheter inte för tillräckligt med el. Kan detta vara problemet även i mitt fall?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-04 21:22

vet inte om det är just strömmen men jag har haft liknande problem med just ett huawei E176G, både på MB (nya) och MBP (förra modellen). kört flertal option modem utan sådana problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-04 21:27

samma problem med tjejens mac och nya e1820.

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-08-04 21:40

Tror ni det är ett kompabilitetsproblem med hårdvaran, ett problem med firmware:n i modemet eller ett problem med drivrutinerna för MacOSX?

Eftersom modemet funkar utan problem i Ubuntu (dock ej testat på mac:en utan enbart på en PC) så antar jag att det är det senare. Hur kommer det sig i sådana fall att ingen gör bättre drivrutiner för Mac eller portar de från Linux?

Samma problem på min Macbook Pro... e1820.

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-09-02 15:31

Kan informera om att det är ännu värre i Snow Leopard. Nu fungerar inte modemet alls längre

Enligt Huawei ska uppdaterad drivrutin "förhoppningsvis" komma om ett par veckor.

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-09-03 13:56

Hittade en intressant guide på ett annat forum. Har någon fått det att funka med denna?: Thursday How-To: Huawei Mobile Broadband & Snow Leopard | MacTalk Australia

1
Bevaka tråden