Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kan jag mappa Skydrive på Mac?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2009-08-12 16:48

Någon som vet något om att mappa upp Skydrive på Mac som om den vore en iDisk. Vet att det finns till Googles lösning men min kommun har klart valt Pyttemjukslösning Live@Edu

Jag har samma fråga (vi bor i samma kommun!) Du har säkert sökt själv och sett att skydrive kräver ActiveX för att kunna användas på ett smidigt sätt. Windows + IE verkar vara det enda som gäller, andra OS/webbläsare göre sig icke besvär.

Om du ändå har funnit ut hur man gör, så posta det gärna till denna tråd!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-04-24 16:45

SkyDrive har nu en egen app för Mac https://apps.live.com/skydrive/app/f644a8ef-9f98-4d1b-a3d2-eab969b0fd44 . Just nu får man 25GB lagringsutrymme.

Ursprungligen av onnyt:

SkyDrive har nu en egen app för Mac https://apps.live.com/skydrive/app/f644a8ef-9f98-4d1b-a3d2-eab969b0fd44 . Just nu får man 25GB lagringsutrymme.

Trevligt, har kört SkyDrive lite till och från och det funkar riktigt bra, 25 gig är inte fel heller.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-04-24 16:48

Finns även en app för iPad och iPhone.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-24 17:37

Fast bara 7 GB för nytillkomna

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-04-24 18:02

När du installerat Skydrive så får du ett litet moln uppe i menyraden. Klicka på den och välj "Hantera Lagring". Du kommer då till Windows Live sidan och där kan du välja att få 25 GB gratislagring.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-24 23:00

Välja att få? Där står att jag har 7, och kan köpa 25, 50 eller 100.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-04-25 10:10
Ursprungligen av kenjon:

Välja att få? Där står att jag har 7, och kan köpa 25, 50 eller 100.

Jag skapade min Skydrive igår kväll, idag när jag tittade på "Hantera lagring" kunde jag uppdatera till 25GB gratis.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-04-25 03:30

Shit, då tog de bort den möjligheten precis innan då. Sorry

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-25 10:27

Det kan inte jag. Jag kör på min HotMail-inloggning, skapade också SkyDrive igår kväll. Står fortfarande bara 7, med pristillägg för mer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-04-25 18:17

Vad jag har förstått är det endast de som använt SkyDrive tidigare som får möjlighet att uppdatera
till 25 GB.

Jag har i alla fall använt det tidigare ett tag och fick möjligheten att uppdatera.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-04-25 18:25
Ursprungligen av stevie:

Vad jag har förstått är det endast de som använt SkyDrive tidigare som får möjlighet att uppdatera
till 25 GB.

Jag har i alla fall använt det tidigare ett tag och fick möjligheten att uppdatera.

Igår var första gången jag använde Skydrive. Jag fick 25GB.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-04-25 11:11

Lite olika för alla här verkar det som. Jag och min hustru fick 25GB men sonen fick endast 7GB.

Finns det någon möjlighet att synka valfri folder till Skydrive eller Google Drive. Vill kunna synka mina dokument utan att flytta Dokumentmappen till Skydrivemappen. Vet att liknande funktion finns till Dropbox, MacDropAny - sync any folder with Dropbox - now compatible with Lion! « Dropbox Forums, men Skydrive har ju lite mer utrymme.

  • Medlem
  • Sandviken
  • 2012-04-25 22:53

Mycket trevligt att Microsoft släppt denna app till Mac tycker jag, speciellt när man har WP7 då synkas bilderna man knäpper liknande som iPhone fungerar med iCloud Det ända jag inte gillar är att SkyDrive ikonen måste ligga i docket hela tiden, eller går det att lösa ?

... och det funkar bara under Lion. Upplysningsvis...

(Jag själv kör 100% SL både hemma och på jobbet).

  • Avstängd
  • 2012-04-26 11:58

Hmmm, försökt i ett par dagar nu att installer appen i min MacPro men efter att ha matat in allt och godkänt så kommer jag inte vidare, den bara tuggar på i timmar

  • Avstängd
  • 2012-05-08 10:38

Efter att ha installerat Skydrive via iPad (via datorn gick det bara inte att skapa ett konto, men nu funkar det på datorerna också) så kan man ju konstatera att det är nog en av de billigaste molntjästerna av dom jag kikat på om man vill utöka lagringen, så hoppas fler appar mm ger en möjlighet att använda Skydrive likt DropBox
Med Box fick man (jag) 50GB direkt och gratis men tjänsten är ju lite medioker med bara webgräns-snitt och ingen mappad mapp som både DropBox och SkyDrive har.

Holy moly! Loggade in och såg att jag kunde uppgradera gratis till 25GB. Tycker dock att Dropbox är trevligare (Integrerat i Sparrow mm.)

  • Avstängd
  • 2012-05-08 16:22

Jag fick bara 7 GB, men för 347:-/år får man +100 GB, halva priset ung. mot vad dom andra tar...

  • Avstängd
  • 2012-05-17 15:09

Någon som vet hur man får in Skydrive på GoodReader appen?

Ursprungligen av LaHe:

Någon som vet hur man får in Skydrive på GoodReader appen?

Goodreader Skydrive access? - MacRumors Forums

  • Avstängd
  • 2012-05-17 15:51

Nej... alltså får väl hoppas GoodReader uppdaterar sin app snart då...

1
Bevaka tråden