Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man få varje roll att bli ett album?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har nyligen importerat bilder från gammalt iPhoto bibliotek. Problemet är ju att bilderna placeras ju inte automatiskt som album, dom hamnar som sk rolls. Vissa album har dessutom flera rolls men ur samma album. Mycket irriterande!

Någon som vet om det finns ngn automatisk funktion så att bilderna slängs in i album från respektive roll/rolls?

Har försökt förtydliga rubriken, men är lite osäker på om jag har uppfattat frågeställningen rätt...

Försök sätta rubriker som tydligt visar vad trådarna handlar om. Den tidigare rubriken: "Blir tokig på iPhoto!" säger ingenting om vad tråden egentligen handlar om.

/Mod

  • Medlem
  • 2009-08-11 14:32

Rulle och album är inte samma sak. Varför inte använda dem som de är tänkta att användas?
Tänk analog kamera: du kan ha ett album som innehåller bilder från olika filmrullar.

Vill du slå ihop flera rullar drar du bara en rulle på den som den ska uppgå i.

***

Ser nu att det heter Händelse i iPhoto '09. Vilken version har du?

Tjena, jag har 09 av iPhoto!

  • Medlem
  • 2009-08-11 14:39

Har du både händelser och rullar eller heter Roll Händelse på svenska?

Alltså trycker jag på bildfliken ser jag en satans massa rolls av mina olika album, trycker jag händersler ser jag också rolls fast mer grupperade.

  • Medlem
  • 2009-08-11 14:58

I min Bilder-flik ser jag händelserna fast utvikbara. De måste inte vikas ut. I Händelser ser jag samma sak, men mer överskådligt presenterat.

1
Bevaka tråden