Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dungeon Siege

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-05-05 22:36

mumms, Dungeon Siege är verkligen ett höjdaspel, rekomenderas varmt!

Är det fler som lirar kan vi ju gå ihop och spela multiplayer!

Jag har bara sett ytterst lite av detta lir. Är det inte litet Diablo-varning på det?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2003-05-06 09:18

Har bara spelat det på PZ men det är verkligen ett kul spel, synd bara att det inte är mera av InternetRPG...

Väntar otåligt på ShadowBane för både Mac & PZ!
http://chronicle.ubi.com/
Det kommer verkligen att slå ner som en bomb.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Creops
Väntar otåligt på ShadowBane för både Mac & PZ!
http://chronicle.ubi.com/
Det kommer verkligen att slå ner som en bomb.

Jepp, detta spel kommer stjäla X antal timmar av mig, särskilt då jag får fast uppkoppling i min nya lägenhet
99mac Klan, någon?

Ultima Online är annars en hit, funkar OK i VPC

  • Medlem
  • International user
  • 2003-05-06 10:16

Det som är lite tråkigt är att när man varvat det en gång, så finns det inte så mycket mer att göra. Visst, man kan spela som en ny typ av karaktär, men storyn och kartor är exakt identiska som sist.

Jag älskade spelet i början men tröttnade.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-05-06 10:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Jag har bara sett ytterst lite av detta lir. Är det inte litet Diablo-varning på det?

på sätt och vis, men fler möjligheter i det tror jag nog.. bara spelat det i 4h nu nått, diablo spelade jag 8-20h om dan i 2.5år :rolleyes:

Citat:

Skrevs ursprungligen av Buckner
på sätt och vis, men fler möjligheter i det tror jag nog.. bara spelat det i 4h nu nått, diablo spelade jag 8-20h om dan i 2.5år :rolleyes:

Diablo kan jag förstå.
Diablo II var bara en blek repeat, mer monster, större värld, men minimalt spelvärde.. tröttnade efter tre timmar eller nåt.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-05-06 14:09
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Diablo kan jag förstå.
Diablo II var bara en blek repeat, mer monster, större värld, men minimalt spelvärde.. tröttnade efter tre timmar eller nåt.

Då gillar du absolut detta bättre

  • Medlem
  • International user
  • 2003-05-06 14:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av Buckner
Då gillar du absolut detta bättre

Jag håller med. DS klår Diablo på alla punkter utom variation..

Det var dock en punkt som jag hoppades skulle lösa sig genom att spela online, vilket jag inte testat..

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-05-06 14:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av kent
Jag håller med. DS klår Diablo på alla punkter utom variation..

Det var dock en punkt som jag hoppades skulle lösa sig genom att spela online, vilket jag inte testat..

om det bara hade varti lika lätt att spela online som på diablo 2 så

Citat:

Skrevs ursprungligen av Buckner
om det bara hade varti lika lätt att spela online som på diablo 2 så

Vad verkar vara problem?

Jag kommer sitta med onlinespel i större utsträckning om en månad (då jag flyttat till "stan") och det vore kul att testa nåt nytt t.ex. Dungeon Siege.

De flesta (läs: "alla") spel blir som känt roligare i multiplayer.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-05-06 14:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Vad verkar vara problem?

Jag kommer sitta med onlinespel i större utsträckning om en månad (då jag flyttat till "stan") och det vore kul att testa nåt nytt t.ex. Dungeon Siege.

De flesta (läs: "alla") spel blir som känt roligare i multiplayer.

Inget eget "nät" man kan gå n på á battle.net, utan man måste antingen ha ett IP till nån som hostat eller använda (världens sämsta och störigaste program) GameRanger

Citat:

Skrevs ursprungligen av Buckner
Inget eget "nät" man kan gå n på á battle.net, utan man måste antingen ha ett IP till nån som hostat eller använda (världens sämsta och störigaste program) GameRanger

Man får väl annonsera spelkvällar på 99mac eller kolla folket på iChat?

Kan man spela med PC folket?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-05-06 14:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Man får väl annonsera spelkvällar på 99mac eller kolla folket på iChat?

Kan man spela med PC folket?

försökte spela med pc igår, gick ingevidare, men förmodligen var det krock i verisioner eller min brandvägg, hittar dock ingen info om vilka portar den kör

Brukar bli strul när folk inte kör senaste patch... jag har massor av strul med sånt från olika LAN i färskt minne.

Folk installerar spelen på plats och ingen har senaste patch, utom den (jag) som varit duktig och installerat/uppdaterat i förväg.

Jag har nämlich ett gäng polare som spelar DS mm mm, men med det där andra OS'et ;).

Kan man på något sätt spela upp denna 15 MB WMV film från DUngeon Siege på en Mac? http://download.microsoft.com/download/zulu/Utility/2.0/W98/EN-US/DSmovie01.avi

WiMP für Mac, VLC och MPlayer OS X är fuct..

Senast redigerat 2003-05-07 11:06

Från Macgamer.com
There are some technical issues, for example, and one of those is the incompatibility between Mac and PC versions of this game. Neither MacSoft nor Westlake Interactive can be held to blame for this disappointment, as it's Microsoft's networking technology, called DirectPlay, which is at the heart of the Windows version and, unfortunately, enjoys no Macintosh counterpart. Simply put, Mac and PC versions of Dungeon Siege speak different languages, regardless of what kind of network they're on, and so the only gamers you'll be able to enjoy this gem with will be other Mac gamers.

Själv har jag bara hunnit testa DS i en kvart innan jag var tvungen att gå till skolan, men det verkar lovande.

D2-addict som jag är har jag väntat länge på något som kan ta Diablos plats (även om jag slutade spela det något år sedan).

Citat:

Skrevs ursprungligen av Patrik Skulski
Själv har jag bara hunnit testa DS i en kvart innan jag var tvungen att gå till skolan, men det verkar lovande.

D2-addict som jag är har jag väntat länge på något som kan ta Diablos plats (även om jag slutade spela det något år sedan).

Vi ses i en Dungeon nära dig

Mycket gärna..

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-05-07 13:37

den av oss tre med snabbast lina får hosta ett spel när alla kan, jag kan i stort sätt alltid, men när passar det er?

Jag kan när som, ska bara:

1. Flytta
2. Få i ordning bredbands-abonnemang
3. Köpa Dungeon Siege

Efter klockan 16.00 passar bra för mig, själv sitter jag på Chello (1024/384), ingen höjdare med andra ord.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-05-07 15:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av Patrik Skulski
Efter klockan 16.00 passar bra för mig, själv sitter jag på Chello (1024/384), ingen höjdare med andra ord.

vi kan ju testköra lite senare idag då, adda mig på icq om du har det, 84435052

Har telia just nu (hur kan man flytta från BBB?) så du kan hosta

Sådär, slängt upp dig på min ICQ nu. Ska testa lite mer i single så man får lite koll på saker och ting.

1
Bevaka tråden