Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det är dags nu: Beatles till iTunes Store

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

9 september kommer de till iTunes.
Kolla t.ex. EMI Music AB

"Digitalt remastrat, release 090909! Digipack, utökat CD-häfte med flera bilder och nyskriven historik samt en unik minidokumentär som Quicktimefil med första upplagan..."

Det står så på nästan alla deras album.
Kan det bli tydligare? inte för att det har nån speciell relevans för de flesta här men i alla fall för några helt klart.

  • Medlem
  • 2009-08-10 02:39

Vad grundar du det på?

Ditt logiska tänkande är ett mysterium Vi får väl alla vara glada att du inte jobbar hos t.ex. kriminalpolisen eller SMHI. :-D.

Ursprungligen av kjelle:

9 september kommer de till iTunes.
Kolla t.ex. EMI Music AB

"Digitalt remastrat, release 090909! Digipack, utökat CD-häfte med flera bilder och nyskriven historik samt en unik minidokumentär som Quicktimefil med första upplagan..."

Det står så på nästan alla deras album.
Kan det bli tydligare? inte för att det har nån speciell relevans för de flesta här men i alla fall för några helt klart.

Om du syftar på Quicktime-filen är det väl ganska långsökt, eller? Finns väl andra som också använt Quicktime utan att det varit på iTMS. Men men, den som lever får se

  • Medlem
  • 2009-08-10 10:34
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Om du syftar på Quicktime-filen är det väl ganska långsökt, eller? Finns väl andra som också använt Quicktime utan att det varit på iTMS. Men men, den som lever får se

Kanske de artister som hade QT-filmer på sidan skivor innan ITS fanns förebådade ITS, som tex på LOK:s singel LOK står när dom andra faller.
(fansite]

Bara en Windowsmänniska kan dra iTunes-slutsatser bara för att dom ser en QT-fil :-D. Många i winvärlden har ju aldrig hört talas om QuickTime innan dom skaffade iTunes till sin PC - en del tror att det liksom är samma sak (har hört folk säga "iTunesformatet" om QuickTime-filer :-). Kan detta vara förklaringen till denna skruvade logik?

(Påminner om en infödd stockholmare (förort) som faktiskt undrade var Kungliga Operan låg. Fick till svar att det är det där anexet bakom Café Opera och frågeställaren förstod då direkt var KO ligger)

  • Medlem
  • 2009-08-10 11:18

[OT]
Haha, påminner om när jag och en amerikansk kollega gick förbi ett julskyltat skyltfönster i Delft, NL, och han sa:
- Ah, do you have christmas trees in Europe?
Jag kunde inte låta bli att surt svara:
- We had fuckin' christmas trees before you had a country.
[/OT]

Ni klentrogna. Beatles har varit på gång väldigt länge till iTunes. Eftersom nu alla album skall nylanseras 090909 digitalt remastrade och med qt-filmer är det väl inte alls långsökt att tänka sig att det äntligen är dags för iTuneslansering?

Förstår inte all negativism och nedvärderande beteckningar som "windowsmänniska". Hmpf! Sen -85 har jag varit på den ljusa sidan. Var du född då Zimmerman?

För övrigt är det väl inte heller någon katastrof om de nu INTE skulle komma den 9/9, bara desto roligare om det verkligen blir så.

  • Medlem
  • 2009-08-10 15:00
Ursprungligen av kjelle:

Ni klentrogna. Beatles har varit på gång väldigt länge till iTunes. Eftersom nu alla album skall nylanseras 090909 digitalt remastrade och med qt-filmer är det väl inte alls långsökt att tänka sig att det äntligen är dags för iTuneslansering?

Förstår inte all negativism och nedvärderande beteckningar som "windowsmänniska". Hmpf! Sen -85 har jag varit på den ljusa sidan. Var du född då Zimmerman?

För övrigt är det väl inte heller någon katastrof om de nu INTE skulle komma den 9/9, bara desto roligare om det verkligen blir så.

Äh, ta det inte så allvarligt. Jag ber om ursäkt om du tog illa upp.

Men jag tycker nog ändå att ditt underlag för ryktet är lite tunt även om det kanske finns substans i det (på annat håll).

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-08-10 15:19
Ursprungligen av kjelle:

Ni klentrogna. Beatles har varit på gång väldigt länge till iTunes. Eftersom nu alla album skall nylanseras 090909 digitalt remastrade och med qt-filmer är det väl inte alls långsökt att tänka sig att det äntligen är dags för iTuneslansering?

Förstår inte all negativism och nedvärderande beteckningar som "windowsmänniska". Hmpf! Sen -85 har jag varit på den ljusa sidan. Var du född då Zimmerman?

För övrigt är det väl inte heller någon katastrof om de nu INTE skulle komma den 9/9, bara desto roligare om det verkligen blir så.

Förlåt jag förstår fortfarande inte hur du kommer fram till slutsatsen att Beatles ska lansera i iTunes den 9 september. Ingenting av det du har presenterat hitills ger stöd för det. Det senaste som meddelades runt förhandlingarna, på försommaren, var att inga framsteg hade gjorts i förhandlingarna.

Ähh, tråkiga ni är, jag gissar också på att de kommer 9 september eventuellt där omkring.

Jag förstår mest inte varför någon öht lägger ned tid att förhandla eller digitalisera musik från ett överskattat dansband som redan sålt mer skivor än vad som någonsin kan tänkas vara rimligt...

Ursprungligen av Leftrustle:

Jag förstår mest inte varför någon öht lägger ned tid att förhandla eller digitalisera musik från ett överskattat dansband som redan sålt mer skivor än vad som någonsin kan tänkas vara rimligt...

Beatles är f*n större än jesus.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Beatles är f*n större än jesus.

Vilka är de här "Beatless" egentligen?

  • Medlem
  • 2009-08-10 20:59
Ursprungligen av Leftrustle:

Jag förstår mest inte varför någon öht lägger ned tid att förhandla eller digitalisera musik från ett överskattat dansband som redan sålt mer skivor än vad som någonsin kan tänkas vara rimligt...

Inte? Den här bieffekten med pengar kanske...?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-11 22:37
Ursprungligen av Leftrustle:

Jag förstår mest inte varför någon öht lägger ned tid att förhandla eller digitalisera musik från ett överskattat dansband som redan sålt mer skivor än vad som någonsin kan tänkas vara rimligt...

Vilken planet kommer du ifrån?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-20 15:24
Ursprungligen av Leftrustle:

Jag förstår mest inte varför någon öht lägger ned tid att förhandla eller digitalisera musik från ett överskattat dansband som redan sålt mer skivor än vad som någonsin kan tänkas vara rimligt...

Nej Beatles är ingen höjdare. Speciellt inte i början då det vara var en massa jättetramsiga poplåtar.
Men man får väl sätta det i perspektiv. Jag förstår att folk älskade the beatles med tanke på mycket av det som fanns innan. Vad fanns tex i sverige, Lill babs, jockmocks-jocke och snoddas ungefär.

Jag tror att det är en för stor slump för att det inte ska stämma. Apple kommer göra en stor sak av detta och kanske till och med ha ensamrätt på det i några månader.

Med tanke på att ihärdiga rykten säger att Apple skall hålla ett evenemang den 9:e september så kanske det finns lite substans i att englands svar på Thorleifs kommer till iTunes. Eller också är det bara en slump.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-08-24 08:57

Sista länken säger väl det rakt motsatta?

1
Bevaka tråden