Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa föråldrad/begagnad programvara

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som vet var man kan köpa äldre versioner av program, till exempel CS2 eller liknande?

Jag har för mig att det fanns en firma i Sverige som hade som affärsidé att köpa och sälja äldre licenser.

Det skulle vara najs att kunna köpa en äldre version och uppgradera istället för att punga ut med en arm och ett ben för ett Adobe-program.

Hej

Jag skulle kunna tänka mig att det enklaste sättet är att kolla på konkursbon efter reklambyråer etc.
Kollla på t.ex. Kvarndammens (KVD Bilauktioner. Bilauktion varje vecka. Konkurs auktion. Köp bil via nätauktion.). Glöm inte att kolla att licensen verkligen är giltig, programmets originalskivor liksom alla registreringskort etc. måste följa med.

Blev nyfiken på om det fanns en webshop för detta, googlade lite (begagnade program) och hittade denna webshop: Once Again AB - Begagnade och nya datorer för dina behov Är det den du menar? Andra rekommendationer från vad jag hittat är Blocket.se, Tradera.se, här på 99.se.

Mikrodatorn har denna artikel tex om detta (de pekar på ett företag i Tyskland som specialicerat sig på detta):
http://mikrodatorn.idg.se/2.1030/1.90238

Stort tack för tipsen! Det var inte Once Again jag tänkte på i första hand, men de verkar vara en av få överlevande företag som säljer begagnade IT-produkter.

Jag ska luska vidare, de amerikanska webbplatser jag hittat hade vettiga priser - och skickar utanför Nordamerika, till exempel: Retrosoftware - Buy New Software, Used Software, & Old Version Software

Men att hitta en åter-försäljare i Europa skulle vara trevligt, jag ska luska vidare.

Ursprungligen av Taz_1999:

Mikrodatorn har denna artikel tex om detta (de pekar på ett företag i Tyskland som specialicerat sig på detta):
Spara pengar på begagnade licenser - MikroDatorn

Ursprungligen av William WM:

Men att hitta en åter-försäljare i Europa skulle vara trevligt, jag ska luska vidare.

Kul att det uppskattades. Men jag får intrycket av ovanstående att du inte lade märke till att jag har en länk till en artikel i vilket det nämns en webshop baserad i Tyskland som pysslar med just detta?

Ursprungligen av William WM:

Jag har för mig att det fanns en firma i Sverige som hade som affärsidé att köpa och sälja äldre licenser.

Tänker du på Recycler? Men det var rätt länge sedan.

Du kan vara lugn Taz, jag läste hela ditt inlägg. Men i artikeln så nämner dom inte vad butiken heter. Det gör dom dock i The Registerartikeln som de hänvisar till (upptäckte jag nyss då jag lyfte på digitala soffliggarfläsk och utförde lite gammal hederlig källkritik).

Butiken heter usedSoft och har ett trevligt formulär man får fylla för att anmäla intresse av att köpa en viss licens. Kändes inte oävet för företaget, men för privatpersoner är det lite avskräckande.

Jag ska leta vidare och se om jag kan hitta en smidigare butik i Europa.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Tänker du på Recycler? Men det var rätt länge sedan.

Ja, jag gör nog tyvärr det. Visst var det dom som hade en tryckt katalog man kunde botanisera i?

1
Bevaka tråden