Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad sjutton har hänt med Safari på min MBP?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Har varit utomlands på jobb i en vecka, allt funkade som det skulle när jag åkte, men nu när jag kom hem så verkar Safari ha fått fetknäpp och ser helt knasigt ut. Jag laddade ner några uppdateringar (Garageband och några till) men inget som hade med Safari att göra, och sen ser Safari närmast ut som en DOS-applikation. Fel färger, ingen färg, inga knappar och fan vet allt.

Har testat att ominstallera hela Safari men ingen skillnad, så hur attan gör jag?

Varför får jag känslan att det knasar och krånglar lika mycket med Mac som med PC....

Nu kör jag Firefox som funkar felfritt.....

Help me please.

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2009-08-10 08:53

Kan du ta en skärmdump och lägga upp så man får se hur Safari ser ut?

Ursprungligen av Spooky:

Kan du ta en skärmdump och lägga upp så man får se hur Safari ser ut?

Hur rackarns tar man en skärmdump på en tåcken här Macapär då?

Dr Tinnitus

Nu verkar jag har löst problemet.

Antagligen hade Safariblock (eller Adblock) fått fnatt, för när jag avaktiverade dessa så blev det plötsligt allt bra igen, och även efter att de har aktiverats igen

Dr Tinnitus

Det finns trådar om hur man gör skärmdumpar och andra snabbkommandon och du kan även sök i hjälpen efter snabbkommandon.

Bra att det löste sig.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-08-10 11:07

cmd+skift+4 ger dig ett hårkors för skärmdump, trycker du space i det läget tar du en dump av valfritt fönster.

Läs gärna klibbade trådar som faktiskt finns i ämnet:
http://www.99.se/switcher-byt-till-mac/86669-oversikt-kortkommandon-i-os-x.html

1
Bevaka tråden