Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget serienummer i iWork '09?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-09 14:34

Har köpt en Macbook Pro och tänkte installera mitt hos Apple-åf kontantköpta iWork 08 på den. När jag skulle starta programmet skrek det efter serienummer. Det har jag förlagt. Jag har registrerat produkten så jag ringde Apple. De kunde inte hjälpa mig. Möjligen kunde man gå in i terminalen på den gamla maskinen och rota, sa de.

Kapitulerade och köpte iWork 09 för 845 spänn. Att vaffaaan - från 09 behövs det inga serienummer! Känner mig lurad.

Och syftet med tråden är...?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-09 15:10

Du känner dig lurad för att du slarvat bort serienumret och därför fick köpa en ny licens?
Alternativet hade varit vadå? Slangat 09 och låtsats som om du betalt för det i och med att du har pröjsat 08:an?

1. iWork kräver fortfarande en registreringsnyckel, även 09.

2. Du hittar nyckeln i ett iWork-program under "Om XXX" i menyraden.

3. Kom inte och gnäll för att du inte kan hålla ordning på dina grejer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-09 20:45
Ursprungligen av marcushedenstrom:

1. iWork kräver fortfarande en registreringsnyckel, även 09.

2. Du hittar nyckeln i ett iWork-program under "Om XXX" i menyraden.

3. Kom inte och gnäll för att du inte kan hålla ordning på dina grejer.

Jaja, har man haft tjyvar hemma så...

Nä, det var för att Apple inte kunde hjälpa (syftet med tråden) vilket andra programleverantörer har kunnat -förutsatt att man kunnat visa att man köpt programmet - och sen fick jag bifogade från Applesupport. Du vet ngt de inte vet, tydligen.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-08-09 21:11
Ursprungligen av mekkabo:

Nä, det var för att Apple inte kunde hjälpa (syftet med tråden) vilket andra programleverantörer har kunnat -förutsatt att man kunnat visa att man köpt programmet

Det kan jag verkligen hålla med om.

Ursprungligen av mekkabo:

Du vet ngt de inte vet, tydligen.

Det brukar vara så.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-09 22:07
Ursprungligen av mekkabo:

Det har jag förlagt.

Ursprungligen av mekkabo:

Jaja, har man haft tjyvar hemma så...

Inte lätt det här... Hur var det nu?

Apple borde ju kunna hjälpa dig om du kan visa på att du är ägare till en licens. Eller egentligen så borde du väl tagit upp detta under stulna saker med försäkringsbolaget (vilket iofs kanske inte är så lätt nu)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-10 01:12
Ursprungligen av Jeppe_E:

Inte lätt det här... Hur var det nu?

Apple borde ju kunna hjälpa dig om du kan visa på att du är ägare till en licens. Eller egentligen så borde du väl tagit upp detta under stulna saker med försäkringsbolaget (vilket iofs kanske inte är så lätt nu)

Det kan man ju tycka. Licens har jag kvitto på att jag har köpt, och säljaren kan också intyga det, eftersom jag är känd och har kundnummer. Men Apple var inte så pigga på att hjälpa till, och det är det som retar mig mest. Andra leverantörer har varit betydligt mer hjälpsamma. Är det inte så att de flesta älskar produkterna men få Apple som bolag? I vissa lägen är de grinigare än Microsoft.

Vem fanken saknar alla papper i första svängen?

köper man iwork i låda (aka 'retail') behövs inget nummer, det är bara om man aktiverar trial-versionen.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-10 09:46

Det konstiga är ju att om du registrerat licensen, så borde det finnas i någon databas, men det är väl enkelt för supporten att bara säga: Det går inte.

OM jag skulle klanta bort ett serienummer/licens - OCH Apple fuckar up - DÅ skulle jag hämta ett nytt därute på Nätet - utan dåligt samvete.

1
Bevaka tråden