Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

T68 som modem via bluetoth

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ganska nyligen skaffat bluetothadapter (DBT-120) till min iBook (500Mhz, 10.2.5) och t68i. Fastnade direkt för SE-Clicker men vill också koppla upp mig via telefonen. När jag skall konfigurera den i systeminställningar/nätverk finns ju mycket riktigt en ny tab, bluetoth-modem där, men sedan finns en rullist med vilken modemtyp och där vet jag inte vad jag skall välja. Förvalt är nåt som heter Ericsson infrared (låter inte särskilt mycket bluetoth), men det kan väl inte funka? Det finns inget som heter t68. Kan ett sånt script laddas ned nånstans?

  • Avstängd
  • International user
  • 2003-05-05 13:10

Titta på:

http://www.taniwha.org.uk/
/Mattias

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-05-06 08:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias L
Titta på:

http://www.taniwha.org.uk/
/Mattias

Det skulle nog kanske stå tvärtom? Ross Barkmans HomePage

Citat:

Skrevs ursprungligen av Tomas Svedgård
Har ganska nyligen skaffat bluetothadapter (DBT-120) till min iBook (500Mhz, 10.2.5) och t68i. Fastnade direkt för SE-Clicker men vill också koppla upp mig via telefonen. När jag skall konfigurera den i systeminställningar/nätverk finns ju mycket riktigt en ny tab, bluetoth-modem där, men sedan finns en rullist med vilken modemtyp och där vet jag inte vad jag skall välja. Förvalt är nåt som heter Ericsson infrared (låter inte särskilt mycket bluetoth), men det kan väl inte funka? Det finns inget som heter t68. Kan ett sånt script laddas ned nånstans?

Enligt Apples Knowledge Database så skall du använda "Ericsson T39 19.2" som modemtyp. Det funkar för mig.

/Micke

  • Avstängd
  • International user
  • 2003-05-06 10:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av hugin
Det skulle nog kanske stå tvärtom? Ross Barkmans HomePage

Tack! Har inte riktigt fått kläm på det nya forumet ännu tydligen.
/Mattias

1
Bevaka tråden