Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tvinga full ljusstyrka på skärmen hela tiden? (MBP)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-08-08 23:17

Jag håller på att bli galen av den automatiska ljusinställningen som den gör. Jag vill ha fullt ljus oavsett omgivningen när jag sitter med elsladden i. Så fort man går in på en mörk hemsida eller minimerar webläsaren om min mörka bkgrund syns så sänker den ljuset direkt, jag ökar det och några sekunder senare kan den vara framme igen för att sänka ljuset!

Så, kan man på något tillfälligt sätt stänga av det? Om inte, kan man på något sätt föralltid förstöra skiten?

Mvh.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-08-09 01:02

Systeminställningar -> bildskärm (eller alt + någon av ljusknapparna F1/F2)

Längst ner har du kryssrutan som reglerar om skärmens ljushet ska regleras automatiskt eller inte. Det var väl inte så svårt att hitta? Letade du ens?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-09 01:39
Ursprungligen av jonasn:

Systeminställningar -> bildskärm (eller alt + någon av ljusknapparna F1/F2)

Längst ner har du kryssrutan som reglerar om skärmens ljushet ska regleras automatiskt eller inte. Det var väl inte så svårt att hitta? Letade du ens?

Fast det var ju inte riktigt det han frågade efter. Rycker du ut sladden mörkas skärmen ner för att spara på strömmen. Detta vill trådskaparen slippa.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-08-09 08:58

Det finns en kryssruta under strömsparare för att stänga av nertoning när man kör på batteri.

1
Bevaka tråden