Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kan jag få ljud, både till stereon och interna högtalare, samtidigt?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har just köpt en iMac och vill kunna ta ut ljudet för att skicka det till stereon. När jag pluggar in kontakten i hörlursutgången så stänger den av högtalarna i Macen. Jag vill kunna ha både högtalarna i Macken igång samtidigt som jag skickar ljudet till stereon....hur gör man det?????

Det finns säkert någon USB adapter, men är själv inte så inne på den biten.

LCR

Nja, det är analogt ljud jag vill ta ut. USB-porten är digital.

Jag flyttade tråden från "Digitalfoto" där den inte hörde hemma.

Jag förtydligade också rubriken. Försök sätta rubriker som tydligt visar vad trådarna handlar om.

/Mod

Ursprungligen av Stig af Bussen:

Nja, det är analogt ljud jag vill ta ut. USB-porten är digital.

Det är ingen som har sagt något om digitalt eller analogt ljud. Han pratade om en USB-adapter, typ den här: Kjell & Company - Nordens bredaste sortiment av tillbehr fr hemelektronik

Då datorn saknar dedikerad line-utgång så är den enda lösningen att köpa ett externt ljudkort (USB eller FW) som har detta. Problemet såm då kan uppstå är att det kanske inte vill samköra med det inbyggda...

Köp en airport express istället.. lite dyrare och smidigare, och du slipper en sladd.

USB-adaptern verkar ju vara en billig och enkel lösning.

Synd att alla USB-portarna (som är väl få) sitter på baksidan. Snyggt, men knöligt!

Slocknar inbyggda högtalarna även om man tar ut digitalt/optiskt ljud ur burken? Om så är borde man kunna trixa om mini-ToshLink-pluggen (det är väl en sådan som används?) så den inte bryter analoga ljudet. Lite snickrande...liksom...:-)

1
Bevaka tråden