Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använder ni biblioteksbrowsern i Logic?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bara undra sådär. Själv har jag inte rört det någonting. '
Vill jag åt ett ljud så går jag direkt till banken på synten eller samplern eller vilken ljudkälla det nu må vara. Har inte riktigt förståt funktionen med bibliotek, om man inte kör akustiska ljud i någon sampler och snabbt vill ha något pianoljud.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-07-04 20:51

Om man skapar en "external instrument"-kanal så är library smidigt för att välja midi-port.

Just det, glömde säga att jag bara jobbar med mjukvara.
Var mest intresserad av att att veta om hur folk använder library, om det på något sätt kan effektivisera mitt arbete.

Jo, det är inte så dumt med biblioteksbrowsern ( schysst modernt svenskt ord ). Tex så är det ju en mängd presets som i princip är channelstripsettings, så det är ju inte bara synthens patch som laddas utan även kanske en EQ,compressor och en flanger samt en bitcrusher toppad med en low och hicut filter på 900 respektive 950 hz. Då blir det mumma

Alltså, jag gillar den. Det är roligt att när man skapat loops eller instrumentslingor och sen väljer att lägga till dom i browsern, så man kan senare bara slänga in dom i ett annat projekt.

Problemet är ju, vad jag vet, är att om man suttit i månader och sparat alla sina custom loops och patches och allting där, så verkar det inte finnas något bra sätt att exportera eller lagra dom. Jag tänker mest då på om man t.ex. vill installera om systemet eller flytta till en ny dator.

1
Bevaka tråden