Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OFX eller QIF från Svenska banker?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Är det någon som vet om man kan få en OFX eller QIF fil från ex. Swedbank som jag kan importer till mitt ekonomiprogram?

Tacksam för svar

Daniel

Du har inte kontaktat din bank och frågat om de erbjuder det. Antingen genom och besöka deras hemsida eller kontakta kundtjänst.

har kollat på deras hemsida men inte hittat något.. dock läste jag ett annat inlägg någonstans som var skrivet typ 2006 om att Swedbank (FSB) inte använde OFX eller QIF filer. så det ser mörkt ut =(

Jag har själv haft problem med att Swedbank inte stödjer export till QIF, så jag skrev ett litet script/program som konverterar text från internetbanken till QIF-filer. Skrev ett bloginlägg om det:

Swedbank2QIF

  • Medlem
  • 2009-08-06 09:58

Om ditt program klarar att importera CSV så kan du prova mitt app, mycket smidigt. Stödjer SEB och Swedbank:

parsekapp - Project Hosting on Google Code

Borde lägga till QIF och OFX stöd, ska titta på det.

*edit*: Ny version med OFX-stöd på gång...nästan klart...

Senast redigerat 2009-08-06 13:50
  • Medlem
  • 2009-08-07 02:11

Ny version uppe med stöd för OFX samt lite bugfixar.

parsekapp - Project Hosting on Google Code

Ursprungligen av ASTRX:

Ny version uppe med stöd för OFX samt lite bugfixar.

parsekapp - Project Hosting on Google Code

Störande bugg i Parsek.app:

När man kopierar in transaktioner som överskrider 1000:- kommer bara första siffran i beloppet med.

"13 644,00" blir "13" och "1 251,00" blir "1". Det är såklart mellanslaget som är grunden till problemet.

Jag postade en issue på Google Code också!

Fönsterdump:

1
Bevaka tråden