Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Udda problem med tv-adapter

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta problem har jag inte sett efter sök på vare sig sajten eller Google.

Jag har en vit MacBook 2.0 GHz från början av året. Till den har jag köpt en tv-adapter. När jag pluggar in den tonar skärmen ner till blått en sekund för att direkt återgå till det normala. Fine. Problemet är bara att ingen ytterligare inställning dyker upp i inställningspanelen för bildskärmar och att ingen signal skickas till tvn.

För att ytterligare precisera felkällan har jag provat att göra precis samma sak med en äldre vit MacBook (från ca 2006), med samma utseende som min, och där fungerade det hela precis som man förväntar sig. Den tonar ner till ljusblått på samma sätt, bara det att det verkligen dyker upp en till registrerad skärm, och att tvn får rätt signal.

Och ja, jag har klickat som tusan på knappen "Sök bildskärmar".

Jag ser tre möjligheter.

1. Det är hårdvarumässigt fel på min dator.
2. Det är mjukvarumässigt fel på min dator.
3. Videoanslutningen är, trots allt, inte identisk på de två datorerna, så adaptern jag köpt fungerar inte på denna nyare vita MacBook (osannolikt, but hey...).

Har ni några trixiga idéer, eller är det garantin som är min räddning?

Och ja, jag har OSX 10.5.7. Men förlorade upplösningsalternativ är inte mitt problem, utan att en extern skärm inte alls upptäcks.

Vilken "tv-adapter" är det?
Vilken tv är det?
Vilken ingång är det på tv:n? (VGA/DVI/HDMI/osv)

När du provade med den andra datorn - var det mot samma tv, och med samma adapters och kablar?

En tv-adapter med en RCA och en S-VIDEO ut. Jag använde RCA-kontakten och pluggade in den i tv:ns AV-ingång avsedd för det gränssnittet. Naturligtvis var det mot samma tv, med exakt samma både kablar och adapter. Felet måste ligga hos min dator, eller alternativt om det nu mot förmodan krävs olika adapters till dessa två datorers till synes likadana video-utgångar.

1
Bevaka tråden