Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tar jag bort "geektool"?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur tar man bort geektool och andra små program som t.ex. MacFUSE? De verkar "nita sig fast" i System Preferences, och är allmänt irriterande att se när man inte längre använder det.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-08-04 01:53

Högerklicka på den i System Preferences och välj att ta bort i menyn som kommer upp!

Ursprungligen av mrjane:

Högerklicka på den i System Preferences och välj att ta bort i menyn som kommer upp!

Oj, det har jag totalt missat. Tar den då bort alla programfiler också?

Du kör avinstalleraren som finns på GeekTools skivavbild.

To uninstall GeekTool you absolutely need to use the "GeekTool Uninstaller" program to make a clean uninstall.

GeekTool-dokumentationen, längst ner på sidan.

Jupp, det är den.

Tack för hjälpen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-11-02 11:06

1) "Du kör avinstalleraren som finns på GeekTools skivavbild."

2) "To uninstall GeekTool you absolutely need to use the "GeekTool Uninstaller" program to make a clean uninstall."

Är dessa två samma sak? Jag tittade längst ner på sidan som Leif länkade till men det känns inte rätt att jag ska installera en mjukvara som "MenuCracker" för att ta bort en andra mjukvara.

Ni som vet, vilket är det enklaste sättet att verkligen göra en riktigt clean uninstall? Räcker det med att köra Uninstall från GeekTools skivavbild eller ska jag hellre använda program som AppCleaner?

Ursprungligen av zinned:

Ni som vet, vilket är det enklaste sättet att verkligen göra en riktigt clean uninstall? Räcker det med att köra Uninstall från GeekTools skivavbild eller ska jag hellre använda program som AppCleaner?

Om ett program har en egen avinstallerare, så är det bättre att använda den, än program som AppCleaner. Då vet man att allt tas bort.

Och i det här fallet, så säger de tydligen t.o.m att man måste använda den, så här är beslutet ganska lätt.

1
Bevaka tråden