Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gruppköp av T-Racks 3 singles

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-30 05:04

Ursäkta om detta varit uppe förut.

Men IK Multimedia kör en sommarspecial med en sorts gruppköpsdeal på T-racks 3 singles (dvs. en version av T-racks 3 där varje effekt är en separat VST/AU).

Köper man en så får man f.n. två på köpet, men kommer de över 1000 sålda så får man tre på köpet. Och det är bara 67 köp kvar till 1000 och en månad kvar på dealen, så det lär sluta med fyra för priset av en ganska garanterat. Köper man två får man alltså åtta, dvs nästan hela deluxpaketet. Och man får välja själv vilka.

Men inte nog med det, det finns en onlinebutik som ger $25 rabatt på den andra om man köper två. En kostar $100 och två m.a.o. $175. Och de lägger inte på moms vid försäljning till EU... Esoundz heter de.

Jag pröjsade alltså 1325 svenska riksdaler totalt. För sex stycken singles - än så länge. Lär alltså sluta med åtta. Deluxepaketet innehåller nio + en mätarplugg och Börsen tar 2395 för det.

Nätbutiken ger dessutom bort samplingar om man shoppar, upp till tre pack beroende på hur många som köpt via dem.

Man kan visserligen shoppa direkt från IK Multimedia också, men de är dyrare - för de lägger på moms... Och ger inte $25 rabatt på plug nr 2. Och ger inte bort samplingar.

Ba ett hett tips. Tycker de fem pluggar som tillkom i version 3 Deluxe är ganska grymma, särskilt Fairchild- och Pultec-klonerna. Och de har fått ner CPU-konsumtionen en hel del jämfört med när de släppte v 3 sägs det. Funkar bra på min MBP med 2.4 GHz C2D CPU åtminstone.

Finns demos att ladda ner från IK Multimedia som man kan låsa upp sen med serienumret man får om man shoppar.

Och nä, jag tjänar inget på att promota detta! Kommer upp till 1000 köp gör de nog ändå. (Jag hade kunnat tjäna på det om jag fattat att man skulle lägga upp sig som "tipsare". Om nån sen hänvisar till tipset så får tipsaren nån sorts rabattpoäng. Det missade jag, men det behöver ju inte ni missa om ni slår till.)

/Jonas

EDIT
Jag skrev först att det var 32 köp kvar till tusen, men det var 67... Lär nog komma upp till 1000 snart ändå.

Pepp! För man både versioner för mac och pc då? Diggar verkligen t-racks för snabbjobbat grov mixning och mastring för klubbbruk.

Om jag får nått sålt så är jag lite frestad att spendera i detta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-30 17:24
Ursprungligen av Vänliga jättar:

Pepp! För man både versioner för mac och pc då? Diggar verkligen t-racks för snabbjobbat grov mixning och mastring för klubbbruk.

Om jag får nått sålt så är jag lite frestad att spendera i detta.

Det är nerladdningsversion och man väljer OS innan man laddar ner, sen auktoriserar man via en kombo av serienumret och ett maskinnummer.

Byter man från t.ex. PC till Mac så kan man ladda ner på nytt för det nya OS:et. Men då blåser man en auktorisering. Ja, inte vid själva nedladdningen antar jag, men när man ska låsa upp den.

Man har bara fem auktoriseringar per produkt. Vet inte hur IK ställer sig om man skulle göra av med alla auktoriseringar. Man får hoppas att de är som Ableton, att kan man bara ge ett bra skäl till att ha blåst dem så kan man få en ny.

för kopieringsskydd! Jag förstår ju att man måste ha, men det är ju vi som betalar som drabbas, de som kör hackat behöver junte bry sig...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-30 23:53

Ska väl lägga till två saker för er som kollat på T-Racks tidigare.
Singles-versionen är alltså de olika delarna utbrutna som separata VST/AU/RTAS-pluggar. Det finns inget rackläge och ingen stand-alone-version av dessa.

För de flesta är nog det bara en fördel, det drar mindre CPU, är flexiblare och smidigare osv.

Det andra som är värt att nämna är att man knappast längre kan betrakta T-Racks som nåt bara för masterbussen. Det beror dels på att de nu är vanliga pluggar, men också på Pultec- och Fairchild-klonerna (klassisk EQ respektive kompressor) och opto-kompressorn. De är minst lika användbara på enstaka spår som på en masterbuss.

Gjorde underverk för mitt sångljud och mitt trumljud. Mumma.

F.ö. bara 28 köp kvar nu, innan rabatten blir 4 för priset av 1.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-31 16:56

Jaha, så har vi passerat 1000 köp då och IK Multimedia har slängt in lite mer i potten.

Om 1500 T-Racks singles reggats senast 31 augusti så får man 5 singles-pluggar för priset av en.

Om 2000 pluggar reggats så får man dessutom ett reverb, CSR Hall från deras Classic Studio Reverb-pack.

Shoppa på vetja, jag vill ha ALLT!

Kul att dom gett sig på mer diskreta effekter med.

Lade en beställning. Blir det ingen CSR Hall köper jag nog rasket, klart trevligare pris på den nu än när den släpptes...

Öh, får man inte sin download direkt? Eller har dom manuell orderhantering på esoundz, känns ju väldigt 2009...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-03 10:51
Ursprungligen av PeterH:

Öh, får man inte sin download direkt? Eller har dom manuell orderhantering på esoundz, känns ju väldigt 2009...

Har du fått licensnumret än? När jag beställde min första plug-in så tog det typ en kvart innan licensnumret dök upp på sajten. När jag beställde den andra tog det kanske en halvtimme.

Njet, inte fått någonting, ordern står fortfarande som New...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-03 11:36
Ursprungligen av PeterH:

Njet, inte fått någonting, ordern står fortfarande som New...

Verkar ju uråldrigt, men de kanske faktiskt har manuell hantering. När jag beställde mina var det nog amerikansk kontorstid, så det kanske var därför jag fick mina ganska snabbt.

Än så länge är klockan bara typ halvsex i Florida där de sitter. Så ge dem några timmar till innan du släpper hundarna på dem...

Ursprungligen av slirak:

Verkar ju uråldrigt, men de kanske faktiskt har manuell hantering. När jag beställde mina var det nog amerikansk kontorstid, så det kanske var därför jag fick mina ganska snabbt.

Än så länge är klockan bara typ halvsex i Florida där de sitter. Så ge dem några timmar till innan du släpper hundarna på dem...

Nåt var det, för nu är den Complete, och jag har fått serial. Lagom till läggdags... (första arbetsdagen efter semestern är man inte pigg!)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-03 22:54
Ursprungligen av PeterH:

Nåt var det, för nu är den Complete, och jag har fått serial. Lagom till läggdags... (första arbetsdagen efter semestern är man inte pigg!)

Man är ju inte det! Du får drömma om punchiga kompressorer och transparenta EQ:n...

Är nog dum i huvudet, men jag loggar in på User Area, och hittar ingen nedladdningslänk. Och demon går inte att registera står det... Det här var inte det smidigaste köpet jag gjort i hela mitt liv måste jag säga...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-04 20:58
Ursprungligen av PeterH:

Är nog dum i huvudet, men jag loggar in på User Area, och hittar ingen nedladdningslänk. Och demon går inte att registera står det... Det här var inte det smidigaste köpet jag gjort i hela mitt liv måste jag säga...

Det finns en FAQ för registrering på Members Arean på esoundz (du måste nog vara inloggad).

Och visst kan du regga demon, det är såvitt jag vet enda nedladdningen som finns.

Men kortfattat så är det du fått från esoundz ett temporärt serienummer som inte är knutet till nån viss T-racks singles-plugg och du måste först regga det numret hos IK Multimedias User Area. När du gör det får du sen välja vilken plugg du vill ha. När du gjort det får du det permanenta serienumret till den och kan därefter köra auktoriseringsprocessen genom att helt enkelt ladda den pluggen i din DAW. (Onlinereggning verkar inte funka bra via senaste Safari på Mac, men man kan köra offline-auktorisering i så fall, det är lite bökigare dock.)

När man väl reggat den första pluggen så får man gå till IK:s user area igen, till Promotions. Där finns en promotion för var och en av de resterande tre pluggar du har fått via gruppköpet. Ba att välja dem en och en och regga + auktorisera på samma sätt som med den första.

Lite småbökigt, men det tog mig nog inte mer än 10 minuter för de åtta pluggar jag köpte.

Har reggat och valt min första plugg, och det står så här på demo-nedladdningen: "after having installed the demo, when using T-RackS 3, always click CANCEL on the Authorization Wizard. This is because this Demo cannot be Authorized"

Men jag testar...

Edit: Funkade, tack för klargörande ang. demo. Dom kunde ju vara en aning tydligare kanske...

Edit2: Nu när pluggen är auktoriserad finns download-länk. Hönan och ägget...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-04 21:47
Ursprungligen av PeterH:

Har reggat och valt min första plugg, och det står så här på demo-nedladdningen: "after having installed the demo, when using T-RackS 3, always click CANCEL on the Authorization Wizard. This is because this Demo cannot be Authorized"

Aha, ja, det är ju om du ska köra demon som demo det. Är den auktoriserad så är den ingen demo längre. Nej, det var ingen bra syftning i den instruktionen, typ syntaktisk mångtydighet om jag minns rätt från lingvistiken...

I och med gruppköpet har de ju dessutom lagt till extra steg både i början och slutet av registreringsprocessen som gjort den ändå mindre självklar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-04 21:53
Ursprungligen av PeterH:

Edit2: Nu när pluggen är auktoriserad finns download-länk. Hönan och ägget...

Tja, den är nog tänkt för eventuella uppdateringar.
Går till precis samma nedladdning som demon.

IK:s upplägg kanske är kryptiskt beskrivet, men inte så ovanligt: alla kan ladda ner pluggen, om man inte auktoriserar den så är den en demoversion, köper man och auktoriserar den så förvandlas den till en fullversion.

Smidigt, egentligen. Om man lyckas förmedla sitt budskap...

Ja...detta måste man ju vara med på....hur billigt som helst.....157 st kvar till 5 för 1.

Mvh

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-07 21:42
Ursprungligen av Lordlondon:

Ja...detta måste man ju vara med på....hur billigt som helst.....157 st kvar till 5 för 1.

Mvh

Passerat med råge nu. 487 st kvar till ett gratis reverb.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-08 19:32

Uppdaterad vertsion: 3.1.1

Dagen efter att jag installerade mina pluggar släpptes en uppdatering av samtliga T-racks singles, till version 3.1.1. Ni som laddade ner i den vevan (siste juli) kan ju kolla om ni har rätt version genom att öppna nån av pluggarna och klicka på info. Jag har visserligen inte upplevt några problem med 3.1 och if it ain't broken osv...

Ursprungligen av slirak:

Dagen efter att jag installerade mina pluggar släpptes en uppdatering av samtliga T-racks singles, till version 3.1.1. Ni som laddade ner i den vevan (siste juli) kan ju kolla om ni har rätt version genom att öppna nån av pluggarna och klicka på info. Jag har visserligen inte upplevt några problem med 3.1 och if it ain't broken osv...

Du får väl ladda ner uppdateringen gratis...den finns i userarean, jag har andra pluggar där jag kan ladda hem uppdatering fritt.

Mvh

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-12 10:30
Ursprungligen av Lordlondon:

Du får väl ladda ner uppdateringen gratis...den finns i userarean, jag har andra pluggar där jag kan ladda hem uppdatering fritt.

Mvh

Javisst är den gratis. Ville ba tipsa om att den fanns.

Ursprungligen av slirak:

Javisst är den gratis. Ville ba tipsa om att den fanns.

Gött, förmodligen jag som inte kan läsa

Mvh

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-15 11:33

Ni som köpt era Tracks singles i gruppköpet från esoundz kan ju kolla mejlen. Ska finnas ett nytt "hemligt" erbjudande där. Vet inte om det är värt det eller inte, har dålig koll på reverbsvängen.

Över 1100 sålda, om jag fattar saken rätt. 2000 lär inte vara något problem. Då får man alltså sex pluggar plus några samplingspaket för 99$? Inte illa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-03 18:41
Ursprungligen av sisältää:

Över 1100 sålda, om jag fattar saken rätt. 2000 lär inte vara något problem. Då får man alltså sex pluggar plus några samplingspaket för 99$? Inte illa.

Japp. Eller hela T-Racks 3 singles plus ett reverb plus samplingspaket för $174.
Jag gav 1316:50 skr för vad som än så länge är åtta pluggar + ett samplingspaket. Men, jo, 1500 kommer vi nog garanterat upp till. Och 2000 är helt rimligt. Och just nu går dollarkursen ner dessutom.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2009-08-08 19:56

Ok, placerade en order och fick en coupon på $5. Hur lång tid tar det innan det händer nåt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-08 22:33
Ursprungligen av Mårre:

Ok, placerade en order och fick en coupon på $5. Hur lång tid tar det innan det händer nåt?

$5? Hoppas du menar $25. Annars blev nåt fel.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2009-08-08 21:03

Verkar meckigt om man vill installera på flera datorer...

Bevaka tråden