Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skrivardialog

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-08-03 22:26

Hej, jag har ett fruktansvärt irriterande problem.

Det är så att jag i jobbet skriver ut mycket ordrar, uppåt 40st åt gången, och för varje order måste jag manuellt klicka mig in på den aktuella ordern och sen trycka på skriv ut knappen i firefox. (Orderprogrammet är så dumt).

Iaf till mitt problem, det är fruktansvärt irriterande att skrivardialog rutan kommer upp varje gång jag trycker. Skulle vilja att den bara skriver ut utan att fråga mig om dessa inställningar ser ok ut osv.

Är det nån enkel inställning jag missat?. Eller får jag helt enkelt leva med den irriterande rutan?

Jag kör Leopard, och skrivaren är en Brother HL-2035 Svartvit laserskrivare.

Mycket tackas för hjälp!

/Emil

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-08-03 23:55

Det låter spontant som något man borde kunna lösa med automator eller applescript..

Och ja, jag vet hur dumt svar det är, men det är min spontana känsla.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-08-04 08:11
Ursprungligen av jonasn:

Det låter spontant som något man borde kunna lösa med automator eller applescript..

Och ja, jag vet hur dumt svar det är, men det är min spontana känsla.

Om det är utskriften av flera ordrar på en gång du menar att man borde kunna lösa med automator/applescript så har du säkert rätt. Problemet är bara att det inte är alla ordrar som just jag ska skriva ut, en del ska mina kollegor ha, så då måste man lyckas få till ett rätt avancerat skript som väljer ut specifika ordrar, och det vet jag inte ifall jag skulle våga använda. Mycket kan gå fel om fel ordrar aktiveras osv :).

1
Bevaka tråden