Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu finns det inofficiella priser på Halebop

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-30 12:58

Kommer väl på deras hemsida senare.

Här är Halebops iPhone 3GS-priser - IDG.se

Uppdaterat nu är det officiellt tack för länken av zippe8
http://www.halebop.se/abonnemang/iPhone/prelaunch/

Senast redigerat 2009-07-30 15:43
  • Medlem
  • Ekerö
  • 2009-07-30 13:11

Någon som vet om man kan köpa iPhone och Halebops abb i affär (Telias butiker?) eller om det måste beställas i över nätet. Ruggit sugen på att köpa direkt imorrn!

Senast redigerat 2009-07-30 15:26
  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2009-07-30 14:56

Det låter på Halebops hemsida som att det är internetbutiken som gäller.. Men man kan alltid fråga

Är det någon som hittar priserna officiellt på Halebops hemsida? Jag lyckas inte...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-07-30 15:25
Ursprungligen av Adrian B:

Är det någon som hittar priserna officiellt på Halebops hemsida? Jag lyckas inte...

iPhone 3GS hos Halebop - nu presenterar vi priserna

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-07-30 15:31

Några övriga info som jag fick från Halebops kundtjänst:

"Försäljningen startar Fredag kl 10:00 på iPhone - Abonnemang till mobiltelefonen - Halebop.se. Den går endast att beställa från butiken på halebop.se. Leveranstiden kan va upp till 2 veckor."

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2009-07-30 15:46
Ursprungligen av zippe8:

Några övriga info som jag fick från Halebops kundtjänst:

"Försäljningen startar Fredag kl 10:00 på iPhone - Abonnemang till mobiltelefonen - Halebop.se. Den går endast att beställa från butiken på halebop.se. Leveranstiden kan va upp till 2 veckor."

Aha, gäller att lägga orden tidigt då.

Tack, jag fick det i samma ögonblick från Halebops PR-avdelning

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-30 15:42

Man bör ju vara varse detta
"I Halebop Mobilsurf Fastpris (som paketeras med våra iPhone-erbjudanden) ingår hastighet upp till 7,2 Mbit/s. Vid förbrukning över 500 MB blir hastigheten 57 kbit/s. "

  • Medlem
  • 2009-07-30 15:46

Och den eviga frågan.................går det att köra Teliakort i en Haleboplåst 3GS utan jailbreak etc? Har sökt i andra forum och det man sa för ca 6 månader sedan var att det inte skulle gå men att de flesta inte hade några problem.
Någon som vet?

Peter

Ursprungligen av cpes:

Och den eviga frågan.................går det att köra Teliakort i en Haleboplåst 3GS utan jailbreak etc? Har sökt i andra forum och det man sa för ca 6 månader sedan var att det inte skulle gå men att de flesta inte hade några problem.
Någon som vet?

Peter

Nej, jag har ställt samma fråga och vet inte... Det som jag vet är att... Halebopkort går att köra i Teliatelefoner utan problem trots att halebop och Telia hävdar motsatsen

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2009-07-30 15:49
Ursprungligen av BlackSmp:

Nej, jag har ställt samma fråga och vet inte... Det som jag vet är att... Halebopkort går att köra i Teliatelefoner utan problem trots att halebop och Telia hävdar motsatsen

Hehe, ok. Är olika beroende på telefon då antagligen, och kanske beroende på hur nytt halebopkort man har

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2009-07-30 15:48
Ursprungligen av cpes:

Och den eviga frågan.................går det att köra Teliakort i en Haleboplåst 3GS utan jailbreak etc? Har sökt i andra forum och det man sa för ca 6 månader sedan var att det inte skulle gå men att de flesta inte hade några problem.
Någon som vet?

Peter

Vet inte.

Tvärt om funkar iaf inte längre. Alltså att köpa en Teliamobil och stoppa i ett Halebopkort

  • Medlem
  • Lycksele
  • 2009-07-30 23:57
Ursprungligen av rusk:

Vet inte.

Tvärt om funkar iaf inte längre. Alltså att köpa en Teliamobil och stoppa i ett Halebopkort

Med vilken fw är det? jag köpte för ca en månad sedan en 3g 8gb från telia med fw2.2.1 och där funkade mitt halebopkort utan modifikation.

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2009-07-31 10:06
Ursprungligen av zemren:

Med vilken fw är det? jag köpte för ca en månad sedan en 3g 8gb från telia med fw2.2.1 och där funkade mitt halebopkort utan modifikation.

Nja, det var ingen iPhone utan en SonyEricsson w302.

Ursprungligen av cpes:

Och den eviga frågan.................går det att köra Teliakort i en Haleboplåst 3GS utan jailbreak etc? Har sökt i andra forum och det man sa för ca 6 månader sedan var att det inte skulle gå men att de flesta inte hade några problem.
Någon som vet?

Peter

Peter: Kolla in denna länk: Köpa Iphone privat och använda jobbets SIM-kort? - iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2009-07-30 15:51
Ursprungligen av Mindmeld:

Man bör ju vara varse detta
"I Halebop Mobilsurf Fastpris (som paketeras med våra iPhone-erbjudanden) ingår hastighet upp till 7,2 Mbit/s. Vid förbrukning över 500 MB blir hastigheten 57 kbit/s. "

Med tanke på att man har wifi så kommer man ju inte alltid belasta mobilnätet vid surf. Hemma, på jobbet och hos vissa kompisar hoppas jag att den kommer slå över på wifi (om man lagt in nätverket).

Detta borde hur som helst vara en bra indikation på var Telias priser kommer att landa.

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-07-31 13:15

någon som hört något om lagerläget på iphones hos halebop eller om de kommer få iväg leveranser till dem som beställt idag på förmiddagen?

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2009-07-31 14:20
Ursprungligen av ibanez:

någon som hört något om lagerläget på iphones hos halebop eller om de kommer få iväg leveranser till dem som beställt idag på förmiddagen?

Ingen aning. Har inte fått nått mer mail än det som skickades ut i samband med att jag beställde vid fem över 10. Man bör ju få nått mail när varan skickats ev. med kollinr.

Är det bara jag som tycker att Halebops priser ser mycket bättre ut än konkurrenterna?

Ursprungligen av kalkoman:

Är det bara jag som tycker att Halebops priser ser mycket bättre ut än konkurrenterna?

En anledning att inte välja Halebop är datamängdens begränsning till 500 mb.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2009-07-31 16:10
Ursprungligen av FiftyOne50:

En anledning att inte välja Halebop är datamängdens begränsning till 500 mb.

Fast jag kan tycka att det är minst sagt tillräckligt, förutsatt att man har tillgång till Wifi också..
Men det beror ju såklart på hur och till vad man använder luren.

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-07-31 16:48

GRATTIS till alla oss som beställt från halebop idag med tron att de faktiskt började sälja telefonen idag, här kommer svar från kundtjänst:

"Första leveransen av iphones kommer till telias lager 7 augusti och ELS kommer kunna leverera dessa runt 12 augusti.
Det kommer alltså ta 2 veckor innan du får din iPhone."

Detta var bland de sämsta jag varit med om, så alla operatörer får hem iphonen idag utom halebop då?

Ursprungligen av ibanez:

GRATTIS till alla oss som beställt från halebop idag med tron att de faktiskt började sälja telefonen idag, här kommer svar från kundtjänst:

"Första leveransen av iphones kommer till telias lager 7 augusti och ELS kommer kunna leverera dessa runt 12 augusti.
Det kommer alltså ta 2 veckor innan du får din iPhone."

Detta var bland de sämsta jag varit med om, så alla operatörer får hem iphonen idag utom halebop då?

Jäklar va trist! Ingen bra start hos den nya operatören när jag nu har bytt från Tele2 som jag haft i över tio år. Dessutom porterar de mitt nummer till halebop redan på torsdag. Suck!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-03 13:51
Ursprungligen av FiftyOne50:

Jäklar va trist! Ingen bra start hos den nya operatören när jag nu har bytt från Tele2 som jag haft i över tio år. Dessutom porterar de mitt nummer till halebop redan på torsdag. Suck!

Men.. Halebopp=Telia. Telia har sålt slut på sina telefoner och har massvis med bokningar som de inte lyckats leverera. Jag är övertygad om att det kommer att ta hela augusti innan det går att traska in och köpa en lur i en butik. Likaså om man beställer först nu, så lär väntetiden vara lång.

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2009-08-03 10:57
Ursprungligen av ibanez:

GRATTIS till alla oss som beställt från halebop idag med tron att de faktiskt började sälja telefonen idag, här kommer svar från kundtjänst:

"Första leveransen av iphones kommer till telias lager 7 augusti och ELS kommer kunna leverera dessa runt 12 augusti.
Det kommer alltså ta 2 veckor innan du får din iPhone."

Detta var bland de sämsta jag varit med om, så alla operatörer får hem iphonen idag utom halebop då?

Hmm trist. Stod iof vid beställning att leverans kunde dröja upp till 14 dagar. Nu har de ändrat texten till 4 veckor (!). Så länge jag får min inom de 14 dagarna som de lovade vid beställning e jag nöjd.

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2009-08-07 11:26

Jahopp. Frågade kundtjänst om lev av iPhone. Beställde direkt när det blev möjligt på Halebops hemsida förra fredagen. Följande svar...

"Leveranstiden på dessa mobiler är upp till 4 veckor från det att man gjorde beställningen. Leveranstiden är så lång pga att Apple inte kunnat leverera mobilerna till oss enligt utlovat."

Enl tidigare svar skulle de ju få hem dem idag, verkar inte så nu... :/ Eller nån annan som hört ngt annat?

1
Bevaka tråden