Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbooken vill inte boota med nya minnen

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2009-07-28 17:53

Har en macbook 4,1 med 2gb ram och tänkte uppgradera till 4. Köpte 2x2 gb av samma märke och modell som satt i den innan (kingston) och satte i dom och datorn går igång men utan irriterande dong eller, vad värre är, inget ljus på skärmen. Tog ur dom och bytte plats men ingen förändring. Provade därefter att sätta i en av de gamla 1gb och en ny och då gick den igång och visade att den hade 3gb. provade att byta 2gb till den andra om det var den som var kass men inte, gick fortfarande bra. Satte åter i 2x2 gb men då var det dött igen. Har jag glömt något?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2009-07-28 18:31

Problemet löst, eller inte löst men identifierat.
Efter lite googlande fick jag reda på att Kingston tydligen stämplar 800mHz-minnen som 667 så jag provade i min iMac och visst var det så. Listigt Kingston!!! Anledningen, som jag förstod det, till att det fungerade med ett gammalt och ett nytt var att den klockar ner det nya minnet om det kommer ett 667mHz-minne i den. Fan att man inte kan få vad man beställer!!!???

  • Medlem
  • 2009-08-02 10:17

Oj, menar du att de gör det alltid eller att de har problem med att märka korrekt så att det ibland blir fel?

Bra att veta...

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2009-08-02 10:26
Ursprungligen av CEB:

Oj, menar du att de gör det alltid eller att de har problem med att märka korrekt så att det ibland blir fel?

Bra att veta...

Inte en aning, på sidan jag hittade (något annat macforum tror jag) stod det bara att det var ett känt problem. Men det kan ju vara bra att veta om man handlar.

  • Medlem
  • 2009-08-02 10:33

Okej, vad gjorde du, bytte du tillverkare?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2009-08-02 10:36

Än så länge har jag 3 gb i iMacen och 3 gb i Macbooken. Får väl be någon kolla innan jag köper till macbooken.

Returnera dem om de inte fungerar som dom bör enligt specifikationerna.

1
Bevaka tråden