Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ReadyNAS NVX, någon som vet mer?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som vet lite mer om ReadyNAS NVX?

Det är udda för produkten finns t.ex. hos Dustin och många andra butiker, men den är inte omnämn på Netgears produktsida och googlar på man den så hittar man ingenting, utöver butikerna.

ReadyNAS är ju en rätt känd produkt inom NAS-sammanhang och man skulle tänka sig att en helt ny produkt i den serien skulle få lite uppmärksamhet på nätet, t.ex. hos Gizmodo och liknande tekniksajter. Men jag hittar ingenting.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-01-15 17:46

Ingen av de nätbutiker som listas på Prisjakt har den i lager dock. Kanske är det en ny osläppt produkt men det verkar konstigt eftersom den inte ens omnämns på ReadyNAS-forumet. Verkar vara något mellanting mellan NV+ och PRO. Klart intressant - men dyr.

Ursprungligen av NickZse:

Ingen av de nätbutiker som listas på Prisjakt har den i lager dock. Kanske är det en ny osläppt produkt men det verkar konstigt eftersom den inte ens omnämns på ReadyNAS-forumet.

Precis, det är helt klart en ny produkt som inte finns i lager någonstans. Men butikerna har ju fått bilder och specar, så någonting måste ju Netgear ha skickat ut. Att det sen inte nått en enda tekniksajt, eller för den delen ReadyNAS-forumet, verkar himla konstigt.

Ursprungligen av NickZse:

Verkar vara något mellanting mellan NV+ och PRO. Klart intressant - men dyr.

Mm, väldigt dyr faktiskt, men har man råd kan det nog vara en intressant produkt. NV+ är en rätt gammal produkt vid det här laget och nya Pro är ett monster

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-16 15:24

Hmmm.. mycket skumt. Men det verkar som ni säger vara en cross mellan nv+ och pro modellerna, då den har 4 slots (nv+) och x-raid2 (pro).

Då skulle jag nog hellre slå till på pioneer modellen som kommer snart (har 6 slots):
http://www.dustinhome.se/pd_5010204893.aspx

Det enda som är nackdelen med bägge dessa är priset

Ursprungligen av Adrian B:

...och googlar på man den så hittar man ingenting, utöver butikerna.

Heh, gissa vad som är första träff nu...

Idag, nästan tre månader sedan jag upptäckte ReadyNAS NVX i hos svenska nätbutiker, har NetGear äntligen lanserat produkten:

NETGEAR Expands Award-Winning ReadyNAS Storage for SMBs with ReadyNAS NVX

Nu finns också en riktig produktsida.

Nej, inte i närheten.

Du länkade en ReadyNAS Duo som dom säljer tillsammans med 2 st 1 TB-diskar. ReadyNAS Duo är en liten, mera konsumentinriktad produkt för 2 diskar. ReadyNAS NVX å andra sidan är en NAS med plats för fyra diskar, riktad mot små och medelstora företag med en prislapp på ungefär 15.000 kr med två diskar.

Det hade väl varit rätt underligt om Komplett reade ut en produkt som inte ens kommit ut i butikerna ännu och lanserades först idag?

SmallNetBuilder har recenserat ReadyNAS NVX nu och betyget är bra, snabb men ack så dyr: NETGEAR ReadyNAS NVX Reviewed

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-05-24 12:19

Shit.. dubbelt så snabb som min NV+ (som jag för övrigt är väldigt nöjd med).

Senast redigerat 2009-05-24 13:12

Jag har en och är jättenöjd

Funkar det bra att backa upp med TimeMachine som dom skriver på produktsidan att man kan göra?

Nu har jag inte provat NVX:en, men jag har en NV+ och där funkar då backuppen till TimeMachine utan större problem. Hade problem när jag skulle återställa från TM vid nyinstallation av OS X, men annars har det funkat bra.

1
Bevaka tråden