Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästa Apple-pryl ska väcka liv i albumet !?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-28 15:26

Förhoppningsvis. har också tänkt på att apple verkar ha gjort ännu mer pdf-grejer i snow leopard som vore riktigt smidigt att ha i en tablet... hoppas kan man ju iaf!

Bara inte den där mojängen blir en Apple-TV.

Upplåst till Apples tjänster, filformat etc.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-28 17:23
Ursprungligen av Patrik G:

Bara inte den där mojängen blir en Apple-TV.

Upplåst till Apples tjänster, filformat etc.

Du menar väl låst?

//Rob

Precis!

Känns som en ganska värdelös gadget, sånt som det redan finns en massa av..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-29 22:35

Som en stor iPod Touch eller?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2009-07-30 10:02

Hur ska en mediatablet rädda albumet? Jag fattar inte...

Hahaha… det störtlöjligaste från Apple nånsin? "wade through liner notes and lyrics"… tihi fniss.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-30 10:24

Jag skulle lugnt äga en tablet mac, när man ser på vad dom kunde göra med iphonen känns det som att dom skulle kunna blåsa liv i tablet grejen.
För övrigt tror jag det här är två olika nyheter dels den här om album grejen och sen tablet prylen, vill minnas att jag sett bägge två var för sig på macworld.se

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-07-30 23:19

Vem vill ha tillbaka tvånget att måsta köpa ett helt album, förutom just då gnidiga musiker och skivbolag då.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-31 00:46
Ursprungligen av MatsOlov:

Vem vill ha tillbaka tvånget att måsta köpa ett helt album, förutom just då gnidiga musiker och skivbolag då.

Tror det skulle vara hyffsat omöjligt att tvinga folk att köpa album, vad jag förstår så är majoriteten av alla köp "singelköp". Om ryktet stämmer tror jag det handlar om ngn slags mervärde. Som att man skulle få alla sköna credits till musiker och lyrics och foton, det är ngt som åtminstone jag saknar från dom gamla klassiska lp-skivorna.

Ursprungligen av Maxwell:

Tror det skulle vara hyffsat omöjligt att tvinga folk att köpa album, vad jag förstår så är majoriteten av alla köp "singelköp". Om ryktet stämmer tror jag det handlar om ngn slags mervärde. Som att man skulle få alla sköna credits till musiker och lyrics och foton, det är ngt som åtminstone jag saknar från dom gamla klassiska lp-skivorna.

Så förstod jag det hela också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-31 02:13

Det är ett jävla tjat om tablets, både från apple och andra.

Jag fattar inte grejen?

För snabb bärbar åtkomst - iphone.

För att tillgång till en riktig dator - macbook.

Att betala dyrt för nån sorts mellanting är helt enkelt nonsense för mig.

Vi som hade, och använde, en Newton en gång i tiden (och det är rätt många) fattar grejen

Främst ser jag det som en optimal läsare, som också kan användas för att rita, skissa, föra pennanteckningar - och jacka i ett tangentbord för att skriva längre stycken. Can't wait

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-31 09:57

Håller med The introvert, laptops är grymma till många saker, men jag tror inte att tangentbord och mus alltid är det ultimata interfacet.
Dessutom skulle man säkert kunna nå nya målgrupper med ett nytt interface. Ett exempel är Wii som lyckades nå ut till en kundgrupp som ingen trodde skulle köpa tv-spel, nästan enbart p g a ett mer "casual" interface.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-07-31 13:02

Jag kanske är "skadad" av min MBP 17", men alla rykten om 10" eller 25 cm i diameter... varför inte köra den på iallafall 15" eller helst 17".

17" skulle vara en smidig storlek att låta vila över båda benen samt har ungefär samma storlek som ett A4'a.

Och sen ska man såklart inte jacka i ett tangentbord, det ska gå WiFi

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-08-05 08:30
Ursprungligen av Werzion:

Och sen ska man såklart inte jacka i ett tangentbord, det ska gå WiFi

Det känns som att det skulle göras via Bluetooth isf, men du kanske bara syftade på trådlöst?

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-08-09 11:00

Kan vi inte vänta med att recensera en ny produkt, som ingen har sett, som kanske inte ens existera tills den lanserats?

Samma tongångar hördes när iPhone skulle lanseras. Kunderna ville inte peta på en skärm med fingrarna. Det fanns massor av faror, problem och hinder för en lösning baserad på en pekskärm. Apple gav sig in på nytt område och de skulle helt enkelt inte klara av att konkurrera med Nokia, Samsung, SonyEricsson och HTC.

Apple är ett innovativt företag som historisk sett gång på gång har bevisat att att de är kapabla att lösa gamla problem och hitta nya vägar. Därmed inte sagt att TabletMac eller vad det nu kan röra sig om blir en succé. Apple har ett antal fiaskon i sin historik och de lyckas inte med allt men de har också visat att de kan slå undan fötterna på alla gamla sanningar och att de faktiskt kan ta ledningen och visa konkurrenterna hur saker och ting egentligen ska göras.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-31 14:15

Jag hade en laptop med touchskärm runt millennieskiftet. Och jag använde då bara touchskärmen första dagen.. sen tangentbord.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-31 18:04
Ursprungligen av snigel1:

Jag hade en laptop med touchskärm runt millennieskiftet. Och jag använde då bara touchskärmen första dagen.. sen tangentbord.

Det beror nog på hur det implementeras. Om inte operativet är byggt för touchskärm så är det nog ganska meningslöst.
Sen tror jag inte på touchlaptop, det är ingen naturlig ställning att jobba med händerna rakt ut framför sig. Därför tror jag inte att touchfunktionaliteten i windows 7 kommer bli mer än en gimmik.

Jag använder en laptop med 8,9" touchskärm i mitt arbete och tycker tyvärr att Macarna är för klumpiga i det fallet, så det här passar mig utmärkt - jag tror därför definitivt på en marknad för detta

Håller med Maxwell om en sak: Jag använder den antingen som tablet eller laptop, man vill ogärna kombinera.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-09 14:26

Jag är sjukt spänd på vad som kommer att presenteras på nästa keynote. Det är så sjukt många juicy rykten som florerar, tabletmac, albumpryl, två nya Killerfeatures för iMac varav en sägs vara riktad specifikt mot folk som jobbar med musik/grafik. Sen lär vi väl se en hel del av snowleopard, vem vet om dom har petat in nåt nytt kul där.
Har som vanligt helt orealistiska förväntningar men det är klart ibland slår dom in, som när iPhone släpptes.

1
Bevaka tråden