Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth headset (för telefoni)

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-12-01 19:49

Skulle vilja veta vad ni rekomenderar

alltså ett vanligt bluetooth headset för samtal

med så bra motagning/sändning som möjligt

så billigt som möjligt

För Iphone 3G

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-12-04 12:20

Ingen som använder bluetooth headset?

Jag försöker väcka tråden.

Jag skulle vilja ha ett skönt headset med bra ljud och gärna Apple-design. För samtal, ej för musik. Nu har ju Apple slutat sälja sitt blåtandsheadset, men

a) har ni några tips om några bra, snygga?
b) finns det några rykten om nytt headset från Apple?

Jag har dålig koll på detta, men skulle också gärna höra rekommendationer, även på stereoheadset. Har inte hört några rykten om ett nytt headset från Apple, men trodde själv ett tag att något sådant borde komma, när de slutade sälja sina egna och 3.0 började stödja A2DP.

henkebarn: Hur ser möjligheterna att köpa Apples headset begagnat ut? Överpriser?

Jag vet faktiskt inte. Är själv intresserad, för de är så jävla snygga Dessutom behöver jag det endast för samtal. Vill ha omslutande lurar när jag lyssnar på musik. Problemet är väl bara att få tag i dem. Fast e-bay lär ju funka.

En bekant köpte ett Apple bluetooth-headset och var (tyvärr) grymt missnöjd. Inte själv använt det, så dosera med salt efter egen smak

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-06-25 13:11
Ursprungligen av iphonebutiken:

En bekant köpte ett Apple bluetooth-headset och var (tyvärr) grymt missnöjd. Inte själv använt det, så dosera med salt efter egen smak

Jag har ett, och det funkar som det ska....

Jag har sett en news flash nån'stans om ett BT headset för telefoni med aktiv brusreducering av bakgrundsljudet, men tappat bort bokmärket.

Liten o diskret, olikka färger, med eller utan bygel.

Nån som har en aning?

Bluetooth stereoheadset

Jag har letat -och letar än- efter ett bra bluetooth stereoheadset men de är inte lätt!

Jag har testat:

Sony Ericsson HBH-IS800 Bluetoothversion 2.0
Sony Ericsson HBH-DS980 Bluetoothversion 2.0
Sony Ericsson HBH-DS205 Bluetoothversion 2.0+EDR
Jabra BT3030 Bluetoothversion 2.0+EDR

Ingen funkar felfritt. Jag kan inte styra mer än av/på & svara/lägg på! Volym och hoppa fram/bak reagerar telefonen inte på. Jag kan inte äns sänka volymen med telefonens kontroll när den är kopplad till lurarna.

IRRITERANDE! Jakten fortsätter!

/Ragnar

Ursprungligen av RagnarFerdinand:

Ingen funkar felfritt. Jag kan inte styra mer än av/på & svara/lägg på! Volym och hoppa fram/bak reagerar telefonen inte på. Jag kan inte äns sänka volymen med telefonens kontroll när den är kopplad till lurarna.

Volym och play/pause bör fungera med alla headsets som har stöd för det. Apple har dock inte implementerat AVRCP fullt ut, så i nuvarande version av iPhone OS kommer du aldrig att få previous/next att fungera.

Här kan du läsa lite mer: http://www.ilounge.com/index.php/articles/comments/what-to-expect-stereo-bluetooth-iphone-3g-with-iphone-os-30

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-26 21:44
Ursprungligen av Capeman:

Volym och play/pause bör fungera med alla headsets som har stöd för det. Apple har dock inte implementerat AVRCP fullt ut, så i nuvarande version av iPhone OS kommer du aldrig att få previous/next att fungera.

Hej har en Jabra BT 3030 till min iPhone 3GS. Jag kan:
1) ta samtal
2) höja/ sänka volymen
Det jag saknar är play/pause vilket är "katastrofalt" eftersom jag nästan uteslutande lyssnar på deckare/ljydböcker och inte vill missa något.
-> ngra förslag på lösning?
-> andra förslag på bluetooth headset där jag kan göra alla 3 sakerna (dvs svara+volymkontroll+pause/PLAY)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-27 14:13

Jabra BT 3030 + iPhone 3GS

Ursprungligen av lelkes:

Hej har en Jabra BT 3030 till min iPhone 3GS. Jag kan:
1) ta samtal
2) höja/ sänka volymen
Det jag saknar är play/pause vilket är "katastrofalt" eftersom jag nästan uteslutande lyssnar på deckare/ljydböcker och inte vill missa något.
-> ngra förslag på lösning?
-> andra förslag på bluetooth headset där jag kan göra alla 3 sakerna (dvs svara+volymkontroll+pause/PLAY)

Forts på mitt inlägg:
igår lät jag min iPhone dö - dvs laddas fullständigt ur. Idag efter uppladdning, så provade jag igen och voila - det går att starta från Jabra.

Kan någon av er därute förklara detta för mig?

Tack för tippsen.

Jag blev bara lite klokare efter att ha läst länktexten...

Har Du något tipps på bluetooth stereoheadset som funkar bra?

Hej Ragnar!

Vad är problemet med HBH-DS205? Jag har själv funderat på detta headset för 495:- på Elgiganten.

HBH-DS205 med iPhone

Ursprungligen av BlackSmp:

Hej Ragnar!

Vad är problemet med HBH-DS205? Jag har själv funderat på detta headset för 495:- på Elgiganten.

Det stora problemet är att man inte kan höja eller sänka volymen... inte ens på telefonen. Podcast är ganska bra volym men ipod är jätte hög.

Det hacka en del men gör man en ny parkoppling så blir det bättre en timme eller så

Man kan bara stänga av och sätta på musik/podcast/samtal med HBH-DS205

Tycker det är synd och skam att inte Apple tar fram något som funkar.

Ursprungligen av RagnarFerdinand:

Tycker det är synd och skam att inte Apple tar fram något som funkar.

Tycker det är synd och skam att inte tillbehörsföretagen tar fram något som funkar.

Ursprungligen av Capeman:

Tycker det är synd och skam att inte tillbehörsföretagen tar fram något som funkar.

Nej Ericsson ligger ju bara bakom Bluetoothstandarden så det är verkligen synd att de inte får fram något som funkar

  • Medlem
  • Köping
  • 2009-08-15 22:13
Ursprungligen av RagnarFerdinand:

Det stora problemet är att man inte kan höja eller sänka volymen... inte ens på telefonen. Podcast är ganska bra volym men ipod är jätte hög.

Det hacka en del men gör man en ny parkoppling så blir det bättre en timme eller så

Man kan bara stänga av och sätta på musik/podcast/samtal med HBH-DS205

Tycker det är synd och skam att inte Apple tar fram något som funkar.

Själv har jag bekymmer med att mitt HBH-DS205 kopplar bort sig efter ett samtal, så innan nästa samtal man ringer så måste man koppla isär och ansluta igen...
Grymt irreterande. Och väldigt opraktiskt.

Däremot har jag ett gammalt motorola headset som inte beter sig så.
Men där är ljudet i micken kasst, det låter som jag står långt in i en tunnel säger de jag pratar med...

Dyrt att testa sig fram...

Har en Iphone 3g med OS 3.0

När det gäller headset för tal måste jag rekommendera Jawbone Prime. Ruggig noise cancelling-funktion. Kolla demon på Introducing Jawbone PRIME™ The Best Jawbone Headset ever created.

Jag kan intyga att det verkligen funkar. Eller rättare sagt dem jag ringt till med det kan intyga, eftersom jag själv aldrig varit i den mottagande änden av samtalet.

Meddelandet du har skrivit in är för kort. Du måste skriva minst 5 bokstäver för att meddelandet skall bli godkänt.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-01 23:51

Jag funderar på följande:

Plantronics Discovery 925 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bluetooth-headsets

Applestore har det för 939 kr. Dyrt som skam, men tydligen väldigt praktiskt med en extra uppladdning i förvaringsfickan (ja). De rrecensioner jag läst tyder på att det ska vara riktigt bra (borde det vara för det priset)-

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2009-08-10 17:02
Ursprungligen av Jeppe_E:

Jag funderar på följande:

Plantronics Discovery 925 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bluetooth-headsets

Applestore har det för 939 kr. Dyrt som skam, men tydligen väldigt praktiskt med en extra uppladdning i förvaringsfickan (ja). De rrecensioner jag läst tyder på att det ska vara riktigt bra (borde det vara för det priset)-

Har precis beställt en iPhone och har oxå gluttat på denna BT headset. Någon som testat den?

Funderar oxå på att beställa denna: Mophie Juice Pack air - iPhone 3G / 3GS - extrabatteri

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2009-08-14 18:32
Ursprungligen av Jeppe_E:

Jag funderar på följande:

Plantronics Discovery 925 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bluetooth-headsets

Applestore har det för 939 kr. Dyrt som skam, men tydligen väldigt praktiskt med en extra uppladdning i förvaringsfickan (ja). De rrecensioner jag läst tyder på att det ska vara riktigt bra (borde det vara för det priset)-

Såg denna på Mediamarkt i Jönköping, Pris 599:-

Någon som testat den ?

Ursprungligen av mcrj:

Skulle vilja veta vad ni rekomenderar
alltså ett vanligt bluetooth headset för samtal
med så bra motagning/sändning som möjligt
så billigt som möjligt

Jag använder Plantronics Voyager Pro, vilket jag är fantastiskt nöjd med. Underbar ljudkvalitet både på i mitt och mottagarens öra. Det är inte det snyggaste och mest diskreta headset, men jag valde det för ljudkvalitet och att det sitter riktigt bra på örat och batteritiden är bra.

Citat:

The good:
The Plantronics Voyager Pro is a comfortable headset with excellent sound quality. It has the best wind noise handling of any Bluetooth headset we've tried to date. It's easy to use and offers value for the money.

The bad:
The Plantronics Voyager Pro is bulky and its retro design might turn off some people.

The bottom line:
The Plantronics Voyager Pro might not look like much, but it has the best sound quality of any Bluetooth headset we've ever tried.

Plantronics Voyager Pro Headset reviews - CNET Reviews

Söker du något minder och diskretare får Aliph Jawbone 2 bra betyg.

Citat:

The good:
The Aliph Jawbone 2 is a fashionable Bluetooth headset with a comfortable fit and an array of noise-canceling and voice-enhancement technologies that result in amazing sound quality.

The bad:
The Aliph Jawbone 2 doesn't have a volume rocker, and the LED light is located directly on top of the Talk button.

The bottom line:
Despite its quirks, the Aliph Jawbone 2 is quite possibly the ultimate Bluetooth headset in terms of design and sound quality.

Aliph Jawbone 2 (silver) Headset reviews - CNET Reviews

/C

Jag använderNokia BH-804. Det fungerar rätt bra med både iPhone 3G och 3GS men har en bugg tillsammans med Nokia E90 (ironsikt). Det är gjort i aluminium och jag använder det som en in-ear grej. Det medföljer dock en båga att ha runt örat om man vill känna sej säker på att inte tappa det.

Ursprungligen av air:

Jag använderNokia BH-804. Det fungerar rätt bra med både iPhone 3G och 3GS men har en bugg tillsammans med Nokia E90 (ironsikt). Det är gjort i aluminium och jag använder det som en in-ear grej. Det medföljer dock en båga att ha runt örat om man vill känna sej säker på att inte tappa det.

Kan du även lystna på musik och podcaster med BH-804?

Ursprungligen av RagnarFerdinand:

Kan du även lystna på musik och podcaster med BH-804?

Det vet jag inte, men jag kan testa imorgon (lämande headsettet på jobbet).

Ursprungligen av RagnarFerdinand:

Kan du även lystna på musik och podcaster med BH-804?

Jag testade precis, men det verkar inte gå. Det gör mej dock inget för jag tycker själv inte det verkar vettigt att lyssna på musik i en kanal

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-15 23:30

Det är väl tänkt att man ska kunna styra iPhone 3Gs from. nästa version, 3.1. Alltså att Voice control ska fungera även via Headset. Det fungerar ju redan på andra mobiler, bar det att man måste lära dem, till skillnad från iPhone 3Gs.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-08-31 19:06

Jag har lyckats hitta ett som funkar bra med min iphone 3g Jabra bt3030 allt funkar höja/sänka volym byta låtar starta stoppa mm. Och enligt mig skapligt ljud i både mediaspelaren och samtal.

Bevaka tråden