Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsamt RSS flöde

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-24 20:40

Hej

Ställde en fråga i iMac men det borde vara en mjukvarufråga snarare så jag postar den här också.

Har ett problem med min iMac som sedan några veckor tillbaka tar väldigt lång tid på sig att visa en sida. Uppe i RSS fönstret så kan det stå "Läser in.." i 2-3 minuter innan något händer. Dessutom går det inte att köra musik via Spotify utan att det hackar och gör uppehåll för buffring typ. Vad kan detta bero på? Har haft Mac i 10 år och aldrig stött på nåt sådant. Har även en äldre Macbook som inte har dessa problem. Hoppas någon kan hjälpa mig.

Tack på förhand/From

//Modellnamn: iMac
Modellidentifierare: iMac9,1
Processornamn: Intel Core 2 Duo
Processorhastighet: 2.66 GHz
Antal processorer: 1
Totalt antal kärnor: 2
L2-cache: 6 MB
Minne: 4 GB
Busshastighet: 1.07 GHz//

Låter som ett problem med internet på något sätt. Din dator är snabb nog, men den verkar få vänta länge på datatrafiken från nätet. Vad det beror på kan vara rätt många faktorer så det är jättesvårt att säga. Du kan försöka isolera felet. T.ex. om du har en annan dator (som din MacBook) och så ansluter du den till samma nät och ser till att ha samma inställningar för nätverket (samma DNS osv), om den också får liknande problem, då vet du att det inte beror på din iMac.

(Sen är det du kallar "RSS fönstret" själva adressraden i webbläsaren. RSS är egentligen något helt annat, det är ett sätt att prenumerera på nyheter från webbsajter. Om en webbsajt stödjer den tekniken visas "RSS" i adressraden för att indikera detta.)

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-07-25 10:55

Posta inte samma fråga i olika underforum, det blir bara förvirrande för de som försöker svara.

http://www.99.se/emac-imac/267895-problem-med-visning-websidor.html

*låser*

1
Bevaka tråden