Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

** 99mac fyller 2år idag **

Tråden skapades och har fått 59 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Mina damer och herrar, idag fyller 99mac.com 2 år!

Den 4:e Maj 2001 startade vi forumet för första gången och ett mail gick ut till vänner och bekanta inom Macbranschen för att diskutera aktuella frågor. Mycket har hänt sedan dess! Jag tror inte någon hade kunnat tro att 99mac skulle samla en så stor del av landets Macanvändare på en plats.

Idag har vi 180.000 inlägg ifrån våra snart 3.700 medlemmar, vår förhoppning var att nå 500 medlemmar...och nu är vi Nordens största Macintoshforum.

Stora uppdateringar har gjort att 99mac ser annorlunda ut idag, vi har nyheter och ett eget testlabb som gör ett fantastiskt jobb. Vi samarbetar med Apple i flera frågor och har s k MUG-status (Macintosh User Group) och till skillnad ifrån dom flesta andra svenska MUG:ar har vi faktiskt regelbundna aktiviteter runt om i landet varje månad.

Under dessa två år har det hänt så mycket att vi ställer frågan till er medlemmar - vilka händelser kommer ni ihåg mest? (Länka gärna till diskussionen)

99mac fyller 1 år

Titta på våra första medlemmar (sorterat efter registreringsdatum)

  • Medlem
  • 2003-05-04 12:45

Grattis!
Jag har inte varit med riktigt hela vägen, men det är ju långt kvar

/majk

Grattis ska man väl säga då och tack för ett underbart forum!!

Senast redigerat 2003-05-06 22:20

Här ska det firas med en deklaration.

/c

  • Oregistrerad
  • 2003-05-04 12:57

Skriver som jag gjorde förra året.

Stort Grattis!

Grattis till oss alla.

Jag vill också säga grattis!

ja, grattis!

Ett fyrfaldigt leve för 99mac den leve hipp hipp hurra hurra hurra hurra.

rolloq

Ha den äran på bemärkelsedagen!

Var äger festen rum?

//fredrik

Som vi säger i Göteborg:

Gött Mos !

  • Oregistrerad
  • 2003-05-04 13:54

Grattis på 2årsdan!

Jag vill ockå vara med...

Grattis!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-04 14:09

Har det gått så snabbt? Skrämmande...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Micke Seid

Grattis på 2årsdan!

"Grattis 99mac" misstänker jag det står, men vad är det för språk/skriftspråk det är / skall efterlikna? För det ser inte ut som arabiska eller persiska, snarare som något indiskt...

Snyggt - om det är ett freewaretypsnitt - skicka över!

Och... grattis som tusan!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-04 14:22

Så hemskt. Nu känner jag mig gammal. Tack för möjligheten till ett bra forum, och grattis!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-04 14:33

GRATTIS!!! 99MAC KNÄCKER!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-04 14:35

Förresten: Finns det nån bild på hur 99mac såg ut vid starten? Skulle vara kul att se lite historia.

Ok, nu skulle det väl inte bli 3000 "grattis" här utan snarare uppgrävda gamla trådar som medlemmarna minns med glädje eller avsky...

Jag minns självklard långkörare som "Har du sett en mac i media" och "Bilder från ditt datorrum". Även min egen "Ta ställning mot rökning på krogen" (som måste vara den mest aktiva "icke mac"-tråden på hela 99mac) minns jag med ett leende i mungipan.

De gånger man stått framför ett stort, orubbligt berg av problem som med medlemmars hjälp trots allt gått att lösa på ett eller annat sätt. Det minns man.

När det kommit ett "uh-uh" från Martin på ICQ och någon ny feature är presenterad. Det minns man.

När man äntrat (heter det så) en tråd och faktiskt kunnat hjälpa någon. Det minns man.

Tack Martin! Grattis 99mac!

  • Oregistrerad
  • 2003-05-04 15:30

Kommer bl.a. ihåg den korta men otroligt intensiva kärriären för

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-04 15:32

Rockbandet kom tillbaka! Allt är förlåtet!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-04 16:45

Jag har 99mc att tacka för så mycket. Min förra Mac var en Performa 6200, och jag visste inte vad jag skulle köpa när jag gick i datortankar. Det blev enTiBook G4, då jag förstod att OS X kunde bli något stort.

Utan 99mac, hade jag inte haft tillnärmelsevis så stor glädje av min PB, som jag nu har haft.

Tack så mycket alla ny som drivit 99mac under de här åren, och tack alla ni som hjälpt mig när jag kört fast!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • International user
  • 2003-05-04 17:22

Tiden flyger när man har roligt.
Stort grattis från ripley

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-05-04 17:26

Grattis!

  • Medlem
  • 2003-05-04 17:58

Grattis!

Stort grattis!

Inte utan att man känner lite stolthet att ha få varit med och hjälpt till runt detta.
Tycker dock att det ska gälla alla, medarbetare eller ej. Detta forum hade inte blivit två år gammalt utan ni frågvisa, envisa Macanvändare.
99mac rockar fortfarande. Sjukt sjukt att det har gått två år. Vågar inte tänka på hur många timmar man spenderat här...

Men alla ska vara medvetna att de mest spännande tiderna är inte bakom oss, de är framför oss. Martin med bihang har alltid något att servera

Grattis!!

Bevaka tråden