Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leopard "hänger" sig av Transmission

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Tranås
  • 2009-06-08 20:14

Hallå alla..

För ett tag sen började Transmission bli förbannat segt och till slut "hänga" osx vid hög belastning. Alltså när jag har många pågående överföringar och hög bandbreddsbelastning.

Någon annan som har samma fel eller vet vad felet kan vara? Funderar på om det kan vara hårdvarufel? Vilka andra torrent program är bra? Provade med uTorrent för ett tag sen, men hade bekymmer att öppna en port.

En annan fråga jag har är hur man tar bort program, eller var appz filerna ligger. Installerade little snitch för ett tag sen och ville sen ta bort det. Raderade som vanligt direkt från "program" mappen och t.o.m. avinstallation startade, med admin lösen m.m. Startade om datorn och skiten autostartade.. Det finns inget program kvar i ngn mapp som jag kan hitta.. Men ändå startar program och kör som vanligt!?

Tack för svar..

Mvh Aron

Om du hade besökt Transmissions egna forum hade du nog träffat på denna populära tråd som beskriver ditt problem.
Inget hårdvaruproblem med andra ord.

Om du klickar på How can I uninstall Little Snitch? och följer instruktionerna, är Little Snitch fortfarande kvar? I så fall är det nog bättre om du frågar i deras egna forum.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-09 23:00

Nu var det väl Transmission som blev segt och inte en överbelastad adsl-lina det handlade om?

Transmission är ett skitprogram, det kommer ideligen nya versioner som de säger skall lösa problemet som den tidigare versionen skapat. Just nu verkar det förhållandevis lugnt.

Startade det och det ville uppdateras direkt ...

...tja, då kanske man sitter i skiten igen... eller så funkar det.

Kan inte "hängnings" problemet ha med att hårddisken inte klarar av att skriva/läsa tillräckligt fort ?
Har alltid undrat jag med men känns som om det handlar om hårddiskens prestanda ?

MVH

Ursprungligen av wilhelmsson:

Kan inte "hängnings" problemet ha med att hårddisken inte klarar av att skriva/läsa tillräckligt fort ?
Har alltid undrat jag med men känns som om det handlar om hårddiskens prestanda ?

MVH

Jo om man har en snabb lina (mer än 100 MB/s).

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2009-06-10 01:45

Den senaste uppdateringen 1.70 gjorde att jag också fått problem med att det blir segt och badbollen kommer fram så jag installerade 1.60 igen.
Men nu ska visst det kommit en uppdatering som löser det problemet.
Har inte testa än så det får jag återkomma till.

1.7.1 är tydligen senaste (kollade igår)

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2009-06-10 12:56

Och problemet verkar vara löst....än så länge

Ursprungligen av lappen71:

Och problemet verkar vara löst....än så länge

Återkommer säkert tiofalt värre i 1.7.3 eller så .... ?!

Ursprungligen av Goflorp:

Återkommer säkert tiofalt värre i 1.7.3 eller så .... ?!

Du va mej en positiv jävel...

Jo, jag lider av samma probem, kör fortfarande 1.61, orkar inte
uppgradera för det blir säkert bara värre... ehm, oops...

LCR

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2009-06-11 00:40

Nu har jag kört med programmet ett bra tag och problemet är borta

Har nyligen gjort en uppdatering, blev nyfiken i och med den här tråden...

Körde 1.61 och nu kör jag den senaste versionen, och ?!

Helvetet är tillbaka!!

Det verkar ju lite som att Transmission är progvärldens <namn på Blondinbimbo som pökat i BigBrother>;

snyggt att se på men fullständigt rötet under ytan.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-12 09:48

Jag kan inte klaga på transmission. Fungerar utmärkt på alla 3 macar. PPC som intel med både tiger och leopard. Kanske något annat som du har installerat strular. Kanske hinner disken inte med eller så för mycket data för ditt nätverk. Svårt att säga precis var problemet ligger. Provat att skapa ett nytt använda konto och kört transmission?

//Rob

Satte ner foten och bytte nyligen till utorrent, som fungerar mycket mer problemfritt vid samma och större överföringar. Kan ej än säga om de har samma funktionalitet.

Jag inser nu att jag nog felaktigt klandrat den senaste versionen av
Transmission efter att jag dragit igång efter en uppgradering...

När den kollar alla befintliga halvfärdiga torrents så drar den antagligen
ganska mycket kraft och blir seg, men när dessa är klara och igång
igen så verkar allt vara ok.

P.S. Mitt 2000:e inlägg...

LCR

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2009-06-12 15:07

Med Ytorrent får jag aldrig portarna att öppna sig men Tansmission sköter det fint

Jag har samma problem med Transmission. Det är senaste uppdateringen som spökar för mig.

Jag tycker att alla sådana här frågor begränsas av många mac användare i många fall

Ingen undrar över varför problemet uppstår..tex..utan vill ha en lösning..
j*vla mac användare haha

Detta problem hänger på OSX i sig. Även vi i EFI-X / OSx86 scenen har samma bekymmer. Teorierna..ligger iaf där..att det är OSX, Det kan inte vara fel på all hårdvara så att säga.

Detta har med att Ethernet-interfacet stressar för mycket.

Problemet hänger inte på hastighets belastning..utan anslutnings stress..
Dvs hantera antalet anslutningar.

En Temporär fix för hängningar/KP etc vid utorrent är att dra ner
GLOBAL LIMIT
och
PER Torrent

I Bittorrent inställningarna i utorrent. Jag har Utorrent Version 0.9.0.4 just nu.

min global står på: 100
min per torrent står på: 50
Just nu..har ej vågat med något mer..
Det funkar nu stabilt med 80+ aktiva torrents..

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2009-07-02 13:34

Tog bort Transmission och kör med Vuze istället.

Jag är seriöst less på transmisson. Vilket program rekommenderas som ersättare om jag slänger det rätt ner i korgen?

Jag har inte haft några problem på länge. Det enda som är tråkigt är att det går riktigt trögt när en en del torrents skall verifieras vid en omstart, då går det segt som sirap, men annars inga problem, kör 1.72.

LCR

Det är problem nog. Vad finns det för alternativ?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2009-07-24 22:22

tack då provar vi det

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-07-28 01:37

uTorrent

edit: länknamn fixat

Senast redigerat 2009-07-29 12:40

är den att rekommendera?

Funkar väl bra men man kan ju inte välja vilka filer i torrentfilen som man vill ladda ner.. T ex om man bara vill dra hem Sample eller något.. ?

Ursprungligen av bazzie:

Funkar väl bra men man kan ju inte välja vilka filer i torrentfilen som man vill ladda ner.. T ex om man bara vill dra hem Sample eller något.. ?

Jag får inte riktigt "Torrent - a (very) tiny BitTorrent client" att stämma överens med att det skulle syfta på uTorrent (som länken pekar till). Men i uTorrent har du möjligheten att välja vilka filer du vill att den ska ladda ner. Det är bara att gå in under "files" och markera de filer du inte vill ladda hem, högerklicka och välja "Don't download". Sedan fungerar det som du vill.

Bevaka tråden