Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ersätter jag datorns information när jag synkar min iPhone?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-07-23 20:48

Hej,

Jag har just införskaffat en ny iMac och håller nu på att flytta över min iPhone från min gamla PC till iMac:en. Jag har flyttat över biblioteket med musik, podcasters, ljudböcker etc. Det som jag har problem med är att jag har alla kontakter, sms och liknande information på min iPhone.

Hur flyttar jag över denna information så att jag kan börja synka iPhonen med iMacen? När jag klickar på "Synkronisera Simons iPhone" så börjar iTunes radera alla mina uppgifter och ersätta med iMacens obefintliga information. Jag skulle vilja hitta ett sätt att skriva över DATORNS information och inte iPhonens. Finns det?

Tacksam för hjälp.
Simon

Ursprungligen av zippe8:

Hej,

Jag har just införskaffat en ny iMac och håller nu på att flytta över min iPhone från min gamla PC till iMac:en. Jag har flyttat över biblioteket med musik, podcasters, ljudböcker etc. Det som jag har problem med är att jag har alla kontakter, sms och liknande information på min iPhone.

Hur flyttar jag över denna information så att jag kan börja synka iPhonen med iMacen? När jag klickar på "Synkronisera Simons iPhone" så börjar iTunes radera alla mina uppgifter och ersätta med iMacens obefintliga information. Jag skulle vilja hitta ett sätt att skriva över DATORNS information och inte iPhonens. Finns det?

Tacksam för hjälp.
Simon

När du synkar telefonen - kolla längs ner i menyn info, under avancerat. "Ersätt informationen på denna iPhone med infot från datorn. Klart !

Ursprungligen av adress@mac:

När du synkar telefonen - kolla längs ner i menyn info, under avancerat. "Ersätt informationen på denna iPhone med infot från datorn. Klart !

Han vill ju göra tvärt om. Om du säkerhetskopierar med högerklick på iPhonen i iTunes? Det borde ju funka.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-07-24 08:09
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Han vill ju göra tvärt om. Om du säkerhetskopierar med högerklick på iPhonen i iTunes? Det borde ju funka.

Ja, just precis. Det var tvärtom jag menade.

Jag ville alltså hitta ett enkelt sätt att få in kalenderuppgifterna i iCal, adresserna till iMacens addressbok. Jag funderar nu på att helt enkelt exportera uppgifterna från Outlook till iCal och låta iTunes skriva över iPhonen. Kan inte testa detta förren imorgon dock.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-07-24 10:22

Om man INTE kryssar i "Ersätt informationen på denna iPhone med infot från datorn" så borde den väll ändå synca in namn och ical uppgifter... även om den telefonen inte är syncad med den datorn tidigare? Eller?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-07-24 11:21

Jo, det var ju min första tanke också, men av någon anledning så raderar den min kalender och adressbok i iPhonen och lägger in en tom från iCal. :/

Nu när jag tänkte lägga över addressbok och kalender direkt från Outlook till iCal, upptäckte jag att detta inte heller var någon barnlek. Något förslag på tillvägagångssätt där?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-07-25 21:55

Så var problemet till slut löst för mig. För intresserade så gjorde jag det enkelt för mig och skaffade ett provmedlemskap i mobileme. Detta gjorde att jag kunde synka i vilken riktning jag ville mellan PC, iPhone och Mac.

När jag känner att jag är nöjd med situationen, tänker jag bara avsluta provmedlemskapet innan de börjar dra pengar från mitt konto.

1
Bevaka tråden