Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är den nya MBP 2.26 snabbare än min MacBook 2.4?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte Macbook med 2.4 Ghz processor för ca 1 år sedan, och nu är jag sugen på den nya MBP och undrar nu vilken av dem två som är snabbast?

tack i förhand.

Enligt Geekbench så är dom rätt likvärdiga. Det som däremot är bättre i nya MBP är väl grafikkortet samt framförallt, batteritiden.

Ursprungligen av air:

Enligt Geekbench så är dom rätt likvärdiga. Det som däremot är bättre i nya MBP är väl grafikkortet samt framförallt, batteritiden.

Det är ju samma grafikkort så hur tänker du dig där?:p

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-23 23:59
Ursprungligen av air:

Enligt Geekbench så är dom rätt likvärdiga. Det som däremot är bättre i nya MBP är väl grafikkortet samt framförallt, batteritiden.

Men det där testet visar väl Macbook "late 2008" mot nya MBP 13" och en 1 år gammal macbook är ju inte late 2008. De har väl samma grafikkort, men det var ju inte dom 2 modellerna det var frågan om här. Jag tycker 9400:an är avsevärt mycket vassare än X1300 eller vad som nu satt i förut.

Ursprungligen av air:

Enligt Geekbench så är dom rätt likvärdiga. Det som däremot är bättre i nya MBP är väl grafikkortet samt framförallt, batteritiden.

Det va inte alls stor skillnad mellan dem, men det är inte min mac.
Jag har MacBook 4,1 (early 2008) med T8300 processorn.
Jag är mer än nöjd med min prestanda nu så om den nya i värsta fall är lika snabb som den jag har nu blir det ett köp.

Den nya macbook pro 13" har en mycket trevligare skärm än den gamla

Ursprungligen av Ford Prefect:

Den nya macbook pro 13" har en mycket trevligare skärm än den gamla

Ja, den nya skärmen är riktigt bra! Betraktningsvinkel och färgåtergivning verkade mycket bättre än på Macbook 13". Hann bara testa den lite, men ett kraftig köpsug han infinna sig!

Vad tror ni att jag kan få för min macbook om jag säljer den idag? jag har kvar allt som man kan tänka sig och den är maxad med 4GB ram. Jag hade tänk mig 8000kr.

Ursprungligen av Hermoon:

Vad tror ni att jag kan få för min macbook om jag säljer den idag? jag har kvar allt som man kan tänka sig och den är maxad med 4GB ram. Jag hade tänk mig 8000kr.

4gb är inte max macbook alu klarar 6gb, problemet är bara att en sticka på 4gb kostar 6000kr

Ursprungligen av MrParanoid:

4gb är inte max macbook alu klarar 6gb, problemet är bara att en sticka på 4gb kostar 6000kr

Du har missuppfattat vilken Macbook jag har, min är den vita 2,4ghz som kom ut exakt innan alu kom ut.

Men vad tror alla? låter 8000kr rimligt? såg att dem flesta i blocket ligger runt 9

Ursprungligen av Hermoon:

Du har missuppfattat vilken Macbook jag har, min är den vita 2,4ghz som kom ut exakt innan alu kom ut.

Men vad tror alla? låter 8000kr rimligt? såg att dem flesta i blocket ligger runt 9

jaha, sorry :p. 8000 låter bra, men lägg 8500 så har du lite prutmån hehe.

Ursprungligen av MrParanoid:

jaha, sorry :p. 8000 låter bra, men lägg 8500 så har du lite prutmån hehe.

Tackar! ska göra så

1
Bevaka tråden