Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Final Cut Studio 3 testas

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-01 21:21

Appleinsider skriver två artiklar om detta.
Final Cut Pro, Motion, Soundtrack Pro ska få stora uppdateringar medan Color och Compressor får mindre och DVDSP ingen alls.
Även Final Cut Server ska få sig en uppdatering. Kan bli en gratis 1.X uppdatering eller så blir det 2.0.

http://www.appleinsider.com/articles/09/06/01/final_cut_studio_3_to_bundle_major_motion_soundtrack_upgrades.html
http://www.appleinsider.com/articles/09/05/29/final_cut_studio_3_0_final_cut_server_update_in_apples_pipeline.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-01 21:27

Min tanke är att programmen bara kommer till Mac OS X 10.6 och Intel 64bit-only. Det och att Apple inte tycker om Blu-ray.

Man kan undra vad nya Shake har tagit vägen. De jag pratat med säger att en uppdatering av Shake skulle vara välkommen.

DVDSP börjar bli riktigt gammal. Ingen uppdatering i FCS2 ens.
Men visst, såvida de inte släpper in Blu-Ray så har det väl allt som behövs.

Uppdateringar av Motion är ju dock alltid trevligt, Det man ser mest fram emot vad gäller funktioner, sedan givetvis ett rejält lyft under huven med stöd för många kärnor

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-04 11:12

Hur pass mycket mer än Blu-ray-stöd saknas i DVDSP? Jag menar, DVD-standarden är ju satt och ändras väl inte så mycket.
Det är nog precis det den här uppdateringen kommer handla om. Ombyggda program från grunden som ökar hastigheten och stabiliteten.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-23 23:01

Hej Acke.
Jag har hört om ryktena.
Två saker som jag verkligen saknar är:

1. Att Soundtrack Pro 2.0 är väldigt buggit och inte går att använda det till vad det var tänkt till; att slänga in en hel film och börja leka. Den tappar synkar mm. Har dock inte koll om appel fixat det i senaste årets uppdateringar (har slutat jobba med det).

2. Blu-Ray är och kommer nog bli standard. Det är opraktiskt för mig att exportera filmer till ett annat program för att kåda om till Blu-Ray. Jag gillar inte häller sony men vad skall man göra?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-23 23:19
1
Bevaka tråden