Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa pdf-formulär som fungerar i acrobat

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag sitter med ett formulär som ska skickas ut till kund som pdf och sen lätt kunna skickas tillbaka.
Problemet som jag stöter på är att när jag har skapat formuläret i Acrobat professional så kan inte kunden spara det i Acrobat.

Någon som sitter på en lösning?

Varma hälsningar
/Mikael

För att fylla i PDF-formulär, spara det man fyllt i och skicka det till någon, måste man ha den versionen av Acrobat man betalar för. Den heter Acrobat Pro. Den som heter Acrobat Reader är en gratisprogramvara, i den kan man inte spara det man fyllt i, i ett formulär.

http://www.99.se/adobe-macromedia/105321-spara-ifyllbart-formulaer-i-acrobat-reader.html

http://www.99.se/grafisk-produktion/38327-pdf-formulaer.html

http://www.99.se/ovrig-programvara/18963-databas-genererade-dokument-med-indesign.html

Nja, det är inte längre korrekt. Från och med version 8 av Acrobat finns möjligheten att spara en PDF så att särskilda, annars dolda, funktioner i Adobe Reader aktiveras, bland annat möjlighen att spara, men också kommentarsverktyg mm.

I Acrobar Professional 9 hittas funktionen under menyn "Kommentarer"

Det stod i trådarna jag hänvisade till, så jag tänkte trådskaparen kan få berätta vilken version han har av Professional.

1
Bevaka tråden