Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Månlandningen fejk eller inte?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-07-22 00:59

Är rätt trött på alla konspirationsteorier nu (40år senare) om att NASA fejkade månlandningen.

Skön grej av Buzz Aldrin:
TV | Aftonbladet

Hittade denna om Bart Sibrel som är med i klippet ovan:
YouTube - EXPOSED - Bart Sibrel is Caught Cheating

Sen om man sett Mythbusters så...

YouTube - mythbusters nasa

Det coolaste beviset tycker jag är Retroreflectors:
YouTube - Mythbusters Moon Hoax Retroreflectors

Men... Har de inte gett upp om konspirationerna än? Snälla nån. Väx upp, skaffa ett liv, gör vadsomhelst! Helt sjukt att folk fortfarande tror att det var fejk. Helt sjukt.

Det enda man säger om man vägrar tro på månandningen är att man är fullsständigt vetenskapligt illitterat och lät skruvad i pallet. Att man inte kan tro på ngt man inte till 100% begriper.

Det finns en personlighetstyp kopplad till det här ConspiracyPronepersonality eller ngt sånt. Man tror ofta på FLERA konspirationsteorier (JFK mordet, Men in Black, 9/11 är fejk, etc etc) och nya "bevis" tolkas bara som att konspirationen sväller (FLER är inblandade osv)

Du kan aldrig i helvete få rätt, för om du överbvisar en sån här idiot på punkten A så klipper de bara till efter 2 sek mummel med "men det här då... Varför B...."
Det brukar kallas "moving the goalpost" - att man liksom bara flyttar målsnöret och raskt hoppar vidare till nästa grej som talar för en sak.

Vi hade en kille på mitt jobb som påstod på fullaste allvar att 9/11 var iscensatt av presidenten för att mörka en massa saker. Han hade "hört" om bevis såsom "ett Pass, helt orört som låg på marken", "aluminium som inte brinner" och en massa skit. Man vet inte i vilken ände som man skall börja.

Jag tycker Aldrin gjorde helt rätt som gav fanskapet en smäll.
Här har han under hela sin karriär riskerat livet på mer eller mindre veckobasis och sedan står det en Vetenskapligt imbecill människa och påstår att du bara ljuger.
Hade det vart jag hade jag följt upp högern med en vänster och en pungspark!

Aldrin rules!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-23 00:00

SVT sände för ett par år sedan en mycket välgjord "dokumentär" om att fotbolls-VM 1958 aldrig ägt rum, utan bara var en bluff iscensatt av den amerikanska underrättelsetjänsten, FIFA och västmakternas TV-industri. Den fångar det mesta som är typiskt hos konspirationsteoretiker.

Konspiration 58 hette filmen, om du kan hitta en inspelad kopia - se den!

Hemsidan för den alldeles äkta föreningen finns här: http://www.konspiration58.com

Edit: Youtube så klart, där finns filmen

Senast redigerat 2009-07-23 00:14
Ursprungligen av IngoX:

SVT sände för ett par år sedan en mycket välgjord "dokumentär" om att fotbolls-VM 1958 aldrig ägt rum

Nej, det gjorde de inte!

Ursprungligen av olivetti:

Aldrin rules!

Nja, Glenn blev väl senator, så då är det ju han som "Rules".....

(kunde inte låta bli)

Naturligtvis ska man inte blint acceptera allt man hör utan att tänka själv en stund, men i fallet med månlandningarna ser jag inte något belägg för att de skulle vara iscensatta så jag förutsätter att de verkligen har inträffat.

När det kommer till konspirationsteorier finns det tre olika typer av människor; dels tokstollarna, dels de som faktiskt har rätt och sist de som egentligen accepterar fakta men som gillar att vända och vrida på allt.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-07-23 01:24

Nåt som måste ha varit ännu svårare är ju att fejka att vara på månen i en studio. Inte ens Mythbusters lyckades med hjälp av linor att få det att se ut som det gör på videofilmerna när de hoppar runt på månen. Industrial Light & Magic fanns inte 1968

bästa filmen om detta är onekligen
The Dark Side of The moon
gick på svensk tv för några år sedan
helt otrolig dokumentär där man lyckats få med sig
Kubricks änka, Rumsfeld, Kissinger o en del andra storheter som
helt ärligt påstår att allt var iscensatt av NASA med hjälp av Kubrick o co
ska finnas på youtube
YouTube - Dark Side of the Moon - Part 1

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-07-25 03:37

Den dokumentären är faktiskt rätt bra. Den hävdar dock inte att månlandningen är fejk, däremot att utifall bilderna från månen inte kom ned till jorden så var de tvugna att visa något annat. Det blev det en del hysh-hysh om senare osv. Kommer inte riktigt ihåg varför, för det var längesedan jag såg den. Klart sevärd dock.

Clase: vet inte om vi pratar om samma film
jag menar denna

"Dark Side of the Moon is a French documentary by director William Karel which ...originally aired on Arte in 2002 with the title Opération Lune. The basic premise for the film is the theory that the television footage from the Apollo 11 Moon landing was faked and actually recorded in a studio by the CIA with help from director Stanley Kubrick. It features some surprising guest appearances, most notably by Donald Rumsfeld, Dr. Henry Kissinger, Alexander Haig, Buzz Aldrin and Stanley Kubrick's widow, Christiane Kubrick. The tone of the documentary begins with low key revelations of NASA working closely with Hollywood at the time of the Moon landings. Over the course of the tale, Karel postulates that not only did Kubrick help the USA fake the moon landings but that he was eventually killed by the CIA to cover up the truth. First hand testimony backing these claims come from Rumsfeld and Dr. Kissinger, which lend credence to the story"

alltså, hela dokumentären är fejk, men gjort på sånt jäkla bra sätt att man bara sitter med vidöppen mun när de tunga namnen kommer in o bekräftar allt

1
Bevaka tråden