Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Audio Damage - EOS vs PSP EasyVerb

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-07-19 23:38

Hej!

Är på jakt efter en bra reverb plugin, speciellt med betoning på "plåt". Har laddat ner demon på EasyVerb men saknar ju möjligheten att testa Audio Damages - EOS. Någon som har båda och kan lämna en liten rapport?

Har också laddat ner IK-Multimedias reverb paket Classic Reverbs så gärna kommentarer på denna med i jämförelse av de 2 ovanstående? Det skiljer ju lite i pris mellan denna och de andra.

Tack på förhand!

//JOJA

Jag har både Eos och Easyverb. De är rätt olika. Kort sammanfattning:

Easyverb:
+ Fler algoritmer
+ Mer realistiska reverb
+ Ambiensalgoritmen är användbar
= Okej plåt, men inte fantastisk
- Mer processorkrävande
- Färre valmöjligheter för varje reverb (nu är dock inte Eos någon ultrakomplex reverb heller)

Eos:
+ Snygg reverb, får en att vilja göra ambient
+ Modulerade svansar
+ Går att skruva på mer än man tror vid första anblicken
= Okej plåt, men inte fantastisk
- Smalare användningsområde

(När det gäller plåtarna så jämför jag med vad jag hört från Plate 140 och impulser från diverse Lexicon- och TC-maskiner, och där tycker jag inte riktigt att någondera når riktigt hela vägen. Tillräckligt bra för att göra musik med dock, utan problem.)

Eos ger mig 1980-talsvibbar, det är en plugg man tar till när man vill ha en hörbar reverb, gärna stora hallar. Easyverb är bättre på riktig reverb, tex när man behöver ett rum eller så. Nu har du iofs demon på Easyverb, men orkar jag ska jag göra lite demoljud på den som komplement på de jag gjorde för Eos.

Sen finns också Breverb i en $5-variant, kan kanske vara värt att titta på?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-07-22 08:48

Tack!

Har ägnat mig åt att leta information om EOS och andra reverb och tror nog att jag slår till på EOS. Priset är ju helt OK och känner jag IK multimedia rätt så kommer säkert någon bra erbjudande till hösten som gör Classic Reverbs prisvärt

Skall slå till på Breverb, 5 dollar är ju ingen att orda om.

Undrar samtidigt om AD - Dverb plåt skiljer sig mot EOS?

Tack!

Johan

  • Medlem
  • 2009-07-27 00:39

Jag är ganska säker på att AD har en öppet köp-period på några veckor, så det är ju lite som en demo.

1
Bevaka tråden