Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CRM för reklambyrå

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2009-07-21 15:01

Söker det bästa CRM-systemet för en reklambyrå?

Nödvändiga funktioner:
- Projekthantering
- Tidsrapportering
- Kontakthantering
- Mac- eller webbaserat

Bonusfunktioner:
- Synkbart med mobil
- Snyggt

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-07-21 15:09

Nu är jag inte i reklambyråbranschen men har jobbat lite med Basecamp.

Project management, collaboration, and task software: Basecamp

Senast redigerat 2009-07-21 22:49
  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-07-21 16:24

Nu är jag inte i reklambyråbranschen, men mina erfarenheter av svenska Backbone är att deras produkt endast fungerar med Internet Explorer. Med reservation för att det kan ha varit en gammal produkt som kördes.

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2009-07-21 22:32

Tack för era svar. Det som verkar vara mest aktuellt så är det, Daylite, Filemaker eller Basecamp.

Vi är fyra personer och har många projekt igång samtidigt.

Vilket av dessa tre tror ni lämpar sig bäst?

Billigast att testa först är FileMaker (gratis fullt fungerande demo i 45 dagar finns). Vet inte om Daylite har demo, men kolla på www.versiontracker.com (där finns som vanligt länkar till senaste version, demo, utvecklaren site osv på alla möjliga programvaror). Att testa alla i varsitt litet projekt är väl ingen dum ide?

Sedan vet jag inte vad de övriga kostar, men med Filemaker kan man bygga allt möjligt förutom CRM-system.

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2009-07-22 11:49

Kan man inte använda Filemaker som ett CRM? Är inte Filemaker ett program för att organisera data?

FileMaker Pro är en databasprogramvara. Du kan bygga vilka databaser du vill. Du kan alltså med samma program och investering bygga ett CRM-system, men även fakturering, order, projekthantering, tidrapportering, logistik, lager, verktyg för att göra kalkyler och svara på offerter osv osv i all oändlighet. Är du med?

http://www.filemaker.se/

Det finns en gratis färdig lösning att tanka hem i samband med att du laddar hem demon som heter Business Productivity Kit där det mesta en företagare behöver redan är inbyggt.

Filemaker har sedan många andra fördelar, fungerar i nätverk mellan mac och pc, man kan webbpublicera en databas med några klick vilket gör att man kan surfa till den för att mata in data och göra sökningar mm, man kan koppla ihop Filemaker med allt möjligt tex CMS, ekonomisystem och det flesta SQL-databaser och affärssystem som finns mm mm.

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2009-07-22 13:32

Taz, känner du till Basekamp?

Har kollat på det nu och fastnat.

Jag är FileMaker-expert. Känner inte till Basecamp mer än att ha besökt deras sida någon gång och sett dem rekommenderas här och där.

1
Bevaka tråden