Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Litet app før att øppna mappar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-20 13:55

Hej! Nyligen fått mig en fin liten MBP med OSX på. Gillar det hela vældigt mycket, dock på min gamla mac ( OS 7.1 ) så hade jag ett litet tillægg som gjorde att om man høll ner musknappen så kunde man følja trædstrukturen snabbt och enkelt via en meny som då øppnades. Finns det något liknande før OSX, så om man håller inne knappen øver "Macintosh HD" så øppnas en meny med filtrædstrukturen?

Tack på førhand!

Det finns en motsvarande funktion. Du kan dra mappar som du ofta använder till Dock-fältet och få en liknande lista då du klickar på dem. På senaste tiden brukar åtminstone dokumentmappen finnas där men du kan dra dit vilken mapp som helst, eller hårddisken om du vill det. Ctrl- eller högerklicka på mappen i Dock för att ändra hur du vill att den ska visas, det finns olika alternativ.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2009-07-20 17:19

Öppna ett Finder-fönster. Sedan klickar du Innehåll/Visa Sökväg. Då får du upp sökvägen längst ner i Finder-fönstret.

Tillägget "FinderPop" är en klassisker, som ger dig detta, och mer

FinderPop

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Tillägget "FinderPop" är en klassisker, som ger dig detta, och mer

FinderPop

Ännu en röst på FinderPop!

Hittade det till min första Mac (iBook "dassalock") med OS9 på, och blev genast så beroende att det alltid var det allra första jag installerade efter själva OS när jag gjorde ren maskinen. Det var helt enkelt för jobbigt att köra utan när man vant sig.

Och lita på att Turly fick sin pint!!!

Sen kom OS X, och Turly sa att FP inte skulle uppdateras.... Struntade i OS X ett bra tag. När det var oundvikligt att byta, upptäckte jag Unsanitys FruitMenu, som gjorde ungefär samma sak. Men när Leopard kom klarade helt enkelt inte Unsanity-gänget att uppdatera inom rimlig tid och gick m e m under jorden (dom lär visst vara tillbaka nu, men det intresserar mig inte längre).

För... FinderPop var tillbaka. Tack, Turly!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-21 11:08

Oj, "Contents Menu" i FinderPop var PRECIS vad jag letade efter! Helt fantastiskt, det verkar likt appen jag kørde till mitt gamla 7.1-system vældigt mycket.

Otroligt många tack før alla tips! Kænns fint att OSX verkar ha Sveriges trevligaste anvændarcommunity.

1
Bevaka tråden