Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Traction 3 billigt som attan?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-06-20 16:39

Hej!
Funderade på att mixa & mastra lite gamla inspelningar och av många alternativ så hittade jag även information om Traction i en tidning. Vad tycker ni som har mer erfarenhet? Hittade inte så mycket om detta program i detta forum men slänger fram frågan ändå

Jag kör mest med helt akustiska inspelningar plus ev. lite samplade trummor för olika idéer innan man går in i riktig studio o sv..

Anledningen är mest att det går att köpa riktigt billigt på Amazon...

Tack tack!

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-07-02 21:32

Det beror på.

Jag har kört T3 något år på PC med Win XP och det har fungerat fantastiskt bra.
Gick tom så långt att jag köpte mackies Onyx 400F-ljudinterface som också är extremt bra.

Fördelen med T3 är smidigheten i att ha allt i ett fönster, det blir ganska cleant och lättnavigerat. Men sen finns det nackdelar..

Jag gick över till Mac, då slutade tracktion fungera. Eller ja, slutade gjorde det kanske inte, men det hänger sig och stänger ner sig och blir plötsligt en riktig kreativitetsdödare. Jag gick över till Logic Express 8, som för övrigt kostar mindre än T3 fullversion, och det är otroligt mycket bättre och mycket mer kompetent.

Men som sagt, på PC är tracktion riktigt trevligt, har läst om buggar när man kombinerar T3 med Vista, så kör XP.

Två varningens ord till: Mackie har inte uppdaterat T3 sen februari 2008! Och se till att ha stor skärm med hög upplösning, för deras interface är förvisso genomtänkt, men går inte att använda i en låg upplösning om du frågar mig.

Finns mer info på www.mackie.com och på kvr-audios trackionforum.

/seb

Tracktion har definitivt sina poänger, speciellt när det gäller gränssnittet. Jag har inte använt det på ett tag, men min erfarenhet är att det funkar bra på mac (till skillnad från sebsongs, så tolka det som du vill).

Det finns en demoversion, så det är förmodligen enklast att ladda ner och testa. Det finns ett par andra liknande enklare/slimmade program till (Reaper, Energy-XT, Ardour), så titta på dem också om du inte skulle gilla Tracktion.

(Logic 8 släpptes för övrigt 2007, så jag vet inte om man ska tolka lång tid mellan releaser som ett bra tecken eller ej.)

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-07-20 11:59
Ursprungligen av false messiah:

Tracktion har definitivt sina poänger, speciellt när det gäller gränssnittet. Jag har inte använt det på ett tag, men min erfarenhet är att det funkar bra på mac (till skillnad från sebsongs, så tolka det som du vill).

Det finns en demoversion, så det är förmodligen enklast att ladda ner och testa. Det finns ett par andra liknande enklare/slimmade program till (Reaper, Energy-XT, Ardour), så titta på dem också om du inte skulle gilla Tracktion.

(Logic 8 släpptes för övrigt 2007, så jag vet inte om man ska tolka lång tid mellan releaser som ett bra tecken eller ej.)

Buggigheten på Mac är jag inte ensam om, läs mackieforumet så hittar du massvis med issues.

Apple har väl ändå släppt uppdateringar till logic sen det släpptes, mackie har inte sagt ett enda knyst om tracktion 3 sen uppdateringen i feb 2008, och vad jag förstår är det i princip en död produkt idag. Användarna har massvis med förslag på förbättringar men mackie verkar inte lägga någon tid alls på T3 mera.

Synd, jättesynd, för det är som sagt ett fantastiskt intuitivt gränssnitt.

homesick: laddade du hem demon och testade?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-07-21 01:09

Hej killar!
Tak för era inlägg, sebsongs-jag är fortfarande i research-fasen där jag ser ganska mycket genom manualer, skärmdumpar och dyl. Ska kolla Reaper, Energy-XT, Ardour också...
Tack så hjärtligt så länge!

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-07-21 08:39

Så lite så. Ardour har jag kört lite för något år sedan, verkar kompetent men också ganska avancerat med tanke på att man måste köra saker runt omkring det också, för att få ljudinterface att fungera osv. Men det är möjligt att det har blivit mera användavänligt sedan dess. Om du inte har testat det så bör du verkligen göra det, eftersom det är gratis!

1
Bevaka tråden