Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga Photoshop CS4

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-07-20 11:26

Detta är lite pinsamt men...
Jag satt och jobbade med lassovertyget och då råkade jag komma åt någon tangent eller kombination av tangenter som gjorde att lassoverktyget, och de linjer jag håller på och drar, får samma färg som bilden jag jobbar på. Alltså syns varken verktyg eller linjer knappt alls.
Letat som en tokig efter var man ändrar detta men kan inte hitta det någonstans.
Kan någon vänlig själ hjälpa mig med denna sak.
Tack
Anders

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-07-20 12:26

Prova att återställa...
Högerklicka på verktygsbilden längst upp till vänster och välj reset tool

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-07-20 14:52

Nope, blir ingen skillnad...

Jag har kollat i en annan dator på hur det skall fungera och då ändrar sig verktyget och den dragna linjen efter bilden ljushet. Mörkt på bilden -ljust verktyg och linje, ljust parti-mörkt verktyg o linje.
Denna har jag lyckats trolla bort, men hur kommer jag tillbaka??
//a

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-07-20 16:33

Hmm, då vet jag inte men prova att söka på Fotosidan eller på Moderskeppet så kanske du hittar en lösning.

Skärmdump?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-07-20 18:38

Lassoverktyget befinner sig i kossans nos, svår att se så ni kanske förstår mitt problem. Dessutom verkar den ritade linjen väldigt tunn eller...?
När markeringen är fullbordad så blir det vandrande myrorna som vanligt.

Verkar mysko. Känner inte igen problemet och förstår inte riktigt hur det urartar sig heller trotts skärmdumpen.

Eller det är inte så att du har Quickmask intryckt då? (En fyrkantig symbol med en ring i under färgerna i verktygspanelen.) Och att det spökar på nått sätt?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-07-20 22:43

Nej, ingen quickmask intryckt.
Alltså linjen när man ritar med lassot är så tunn så tunn och är inte känslig för bakgrunden i bilden heller.
Jag har letat som tusan efter en inställning som jag kan ha kommit åt men inte hittat något. Har dock för mig att jag har sett ett tips om detta problem på någon site nånstans men var???
Jäkligt irriterande fel, det bär mig emot att intallera om och tappa alla inställningarna. Faan oxå!!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-07-20 23:20

Försökte med att köra TimeMachine och tog PS som det var i går kväll men inte hjälpte det:(
Bifogar två nya bilder nr2 är som det skall se ut (mitt gamla CS3)
Bild 5 är som det helt plötsligt blev när jag satt och klantade med fingrarna på tangentbordet.
Fler ideér någon??

1
Bevaka tråden