Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Videouppspelningsproblem, macbook pro

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan glada människor!
Här har jag gått och halvkonverterat till mac.
Köpte mig en sprojlans ny Macbook pro för ungefär 2 veckor sedan.
Tjugo tusen bananer... Och det mesta har fungerat felfritt som, precis som förväntat.
Men! Videouppspelningen krånglar en del ibland. Om jag spelar upp film / klipp i fullskärm via tex Quicktime eller VLC så kan datorn få för sig att låsa sig upp till 15-20 sekunder. När den sedan kommer igång igen fortsätter den spela upp videon fast den börjar ju då 20 sekunder senare i materialet.

Detta händer inte varje gång, och när det händer, bara en gång per film eller klipp... Tycker det verkar väldans skumt.

MacBook Pro 15", 2.66 Gzh, 4 GB DDR3 osv osv..

Tacksam om det är någon som har några tips!

//Peter

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-15 12:07

Hej Peter, Du skriver inte vilken typ av video som det gäller. DVD eller fil av vilken typ? Vet du att du har 90 dagars fri telefon-support vid köp av ny mac.

Har ej provat en vanlig DVD-film ännu. Men de jag provat hittills är .avi med divx-kodning, och HD-material i .mov-format (h.264).

Nej kan väl inte påstå att jag har tänkt så långt som mac-support faktiskt. Tycker forum kan ge så mycket mer

Men som sagt, så är ju jag PC-människa i grunden också. Där blir man liksom mer tvungen att lösa skiten med forum

Om någon har något förslag på hur det kan lösas hojta hojta!

(Denna tråd kanske ska flyttas till mjukvaru-del på forumet?)

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-07-18 23:55

Om det inte spelar någon roll vilken spelare du använder verkar det ju konstigt...
Har du installerat några andra program som har med video att göra som skulle kunna påverka?

Annars kan du ju pröva en ominstallation, ska ju egentligen inte behövas.

Har också en macbook pro och den öppnar en divx film på nån sekund.

1
Bevaka tråden