Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Mini till scart?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-26 13:18

Jag har en gammal tjock-TV som jag använder ibland för att kolla på filma via en gammal ibook. filmkvaliten är jag nöjd med när den kopplas vid s-video till scart och in i TV'n.

nu tänkte jag istället har min mac mini ständigt inkopplad. den har dvi ut och även en omkopplare så man får dvi->vga istället.

men jag hittar inga sladdar som har varken dvi->scart eller vga->scart.

nån som kan hjälpa mig med en bra lösning? vill inte köpa en omkopplare för en femhundring, det är inte värt det.

Vad är det för fel på apples dvi till video-adapter?
http://store.apple.com/se/product/M9267G/A?fnode=MTY1NDA3Ng&mco=MjI0MDAwMg

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-26 14:12

det är nog inget fel på den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-30 22:05

Jag kör den - funkar perfekt!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-31 01:24

men e det inte som att köra en krympslang
-- att handpumpa upp sakerna genom ett trångt ventilgummi till däcken på bilen ?

e ju inte direkt DVI→in efter det ventilgummit -- raka rör till SCARTen måste vellan vara lite bättre \enklare som efterfrågas?

Det finns inga rakare rör än ovan nämnda adapter för att få DVI->SCART. Från den adaptern finns både S-video och Komposit och det är precis vad som behövs för SCART.

Om du dessutom vill ha ljud genom SCART måste du ha fler kablar

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-31 13:48

jo jag tänkte på det där senare med att dojja in ljud på SCARTen
-- jo det blir nog enklaste lösningen

kör på krympslangen → claes ohlson

jag var inte vid mitt fulla sinne i kopplingsvägarna i går..

Måste fråga, köpte nog fel idag... Funkar denna med en Macbook 13"? Dvs. en MiniDisplayport -> DVI-adapter, tätt följd av en DVI -> Video-adapter, efterföljd av S-Videokabel.

Borde funka va? Någon som testat? Uppenbara nackdelar?

Det tror jag inte.

DVI kan inte på något enkelt sätt omvandlas till s-video eller composite. Apples egna video-adapter ser ut som en DVI->video-adapter, men jag antar att den inte använder DVI-signalen, utan en separat signal som grafikkortet i Macbook skickar ut.

Med de nya Macarna (Mini DisplayPort) tror jag inte det går att få s-video eller composite på något annat sätt än att använda en mer avancerad omvandlare.

Jo, kom fram till samma sak. Nåväl, får glutta på video via 13" istället.

1
Bevaka tråden