Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airporten i Macbooken slutat fungera?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-17 11:02

Igår kväll slutade mitt trådlösa att fungera på min Macbook. "Fine" tänkte jag och antog att det va routern som hängt sig på ett eller annat sätt. Men idag har jag gått igenom routern och kopplat upp mig trådlöst med en annan dator och det fungerar strålande. Men när jag försöker ansluta med Macbooken så får jag bara "Anslutningen nådde en..." lösenordet är rätt men vad k an det vara som spökar ?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-07-17 12:04

MIsstänker att du redan gjort det, men om inte...prova att starta om routern - oftast hjälper detta.

Om jag förstod dig rätt kan du se ditt (och alt. andra) nätverk i din macbook?... i så fall bör det inte vara något fel på din inbyggda airporten.
Du kan ju också prova att ansluta till något oskyddat nät eller ta med den till en kompis med trådlöst nät och se om du kan ansluta där.

Lycka till!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-17 15:59

Provat att starta om routern. Ser näten ibland men ibland inte. Och jag har som sagt testat att ansluta trådlöst från en annan dator och det går bra.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-07-17 16:24

Har du provat att anlsuta din macbook till något annat nätverk?
.....för jag har själv varit med om att min macbook har haft problem att ansluta till en d-link router trots att andra pc datorer kunnat det - i detta fallet var lösningen att nolla d-linken och starta upp den på nytt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-18 00:52

har inget annat att ansluta till för tillfället. Men när det inte funkar syns inga av det nätverken som är i närheten heller.

1
Bevaka tråden