Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1 st 900Mhz iBook beställd.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag beställt en 900Mhz G3 iBook från Macoteket. Puttade i 640MB minne och 802.11b-nätverkskort också så nu är familjen Melin ett steg närmare till att bli totalt Macifierade... bara dottern kvar.

Nån annan som hunnit testa dessa och kan uttala sig om hastigheten, värme och annat ?

(har givetvis 4-5 PC-maskiner också...)

  • Medlem
  • 2003-04-29 19:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av Joacim Melin
(har givetvis 4-5 PC-maskiner också...)

Naturligtvis...

Du kanske blir först? Vore ju märkligt om det är några större förändringar mot tidigare modeller.

Hade en 600Mhz-modell tidigare och den blev ju inte så farligt varm men det är ändå ytterligare halva den processorns hastighet som denna ska få ur sig så värme lär det nog bli undertill.

(sitter f.ö med en 17" PB i knät nu och noterar att den också blir rätt varm faktiskt. Tyvärr är inte den maskinen min.. )

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-05-03 10:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av Joacim Melin
Hade en 600Mhz-modell tidigare och den blev ju inte så farligt varm men det är ändå ytterligare halva den processorns hastighet som denna ska få ur sig så värme lär det nog bli undertill.

(sitter f.ö med en 17" PB i knät nu och noterar att den också blir rätt varm faktiskt. Tyvärr är inte den maskinen min.. )

Jag tror att G3-processorn i 900-modellen är svalare som standard än den du hade i 600-modellen. Om jag inte minns fel så använde IBM bättre teknik från 700 och uppåt. Men jag kan ju komma ihåg fel.

800-modellen blev inte alls speciellt varm i alla fall (det lilla jag fingrat på den vill säga).

Jag är också väldigt sugen på en iBook 900, så du får gärna skriva lite om den när du fått den.

Ändrade mig faktiskt och beställde en PB12 istället. Det kändes som en mer vettig investering ur en längre synpunkt då jag inte orkar hålla på och byta modell hela tiden.

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-05-03 10:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av Joacim Melin
Ändrade mig faktiskt och beställde en PB12 istället. Det kändes som en mer vettig investering ur en längre synpunkt då jag inte orkar hålla på och byta modell hela tiden.

Ja, PB12 är klart mysig. En snubbe på jobbet har en sådan. Slot-in på en så liten dator imponerar helt klart. Och så är det ju en G4 trots allt.

Hade beställt en ibook 800 till jobbet.. fick ett mail av apple där dom sa att ja skulle få en 900 ist eftersom dom så nyss efter min beställning lanserat den.

Har hunnit testa och installera lite grejjer, flyter på bra. De som slår mig mest är att den känns plastigare jämfört med tidigare ibooks. Tex. metallen(?) runt tangentbordet som fanns på tidigare modeller är borta och ersatt av grå plast. Lite synd, men ja antar att detta är för att dom skall kunna pressa priset ännu mera.

Verkar va en hyvens dator iaf.

1
Bevaka tråden