Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adium - olika Growl-notifikationer för olika kontakter

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kom att tænka på en grej som jag førsøkt med några gånger utan resultat och har førsøkt søka igenom diverse trådar hær utan att hitta mitt specifika problem. Det jag har førsøkt med ær growlnotifikationer som ær personliga før olika kontakter. Man kan exempelvis stælla in så att nær just person A ansluter/skickar førsta meddelandet osv så kan du utforma en notifikation før just detta.
Men nær person A loggar in/skickar førsta meddelandet så hænder _ingenting_
Någon annan som førsøkt sig på detta med annat resultat?

Ovanstående inlägg låg i "Macnyheter", i en tråd som handlade om att Adium 1.0 hade släppts.

Tyckte att den inte passade så bra där, utan borde ligga i en egen tråd.

/Mod

Lite basinformation hade varit bra...

T.ex. OSX-version, Adium-version, Growl-version.

Ja jag læste någon diskussion om att man inte skulle skapa nya trådar hela tiden utan fortsætta i trådar som behandlar æmnet delvis... Beklagar før missen..
Just nu sitter jag inte vid min dator men jag har senaste uppdateringen av os x 10.5 och adium likaså.
growl ær jag inte helt sæker men jag tror jag har senaste versionen dær med...

Ursprungligen av InPezonator:

Ja jag læste någon diskussion om att man inte skulle skapa nya trådar hela tiden utan fortsætta i trådar som behandlar æmnet delvis...

Nej, inte "delvis". Det ska vara samma fråga, eller åtminstone nästan samma.

Bara för att frågan handlar om Adium, så kan man inte slänga in den i vilken Adium-tråd som helst.

/Mod

Ursprungligen av InPezonator:

...senaste uppdateringen av os x 10.5 och adium likaså.
growl ær jag inte helt sæker men jag tror jag har senaste versionen dær med...

Vad menar du med senaste Adium? Senaste officiella versionen (som för närvarande är 1.3.5), eller senaste betan (som är 1.4b8)?

Growls versionsnummer hittar du i Systeminställningar, om du väljer Growl och klickar på "About".

Det har kanske inte så jättestor betydelse vilka versioner det är, men jag tycker att det är en bra utgångspunkt att få reda på detta innan man börjar med den riktiga problemlösningen.

Nej jag førstår det och som sagt beklagar jag missen... Jag læste en hel del tråden dær allt møjligt togs upp och tænkte væl dærfør inte på ursprungsæmnet.. Lægg dærtill lite morgontrøtthet så har vi en perfekt felblandad forumsdrink

Jag kør bara officiella uppdateringar så 1.3.5 då. Som jag sa så sitter jag inte vid min dator, behøver ingen hjælp med hur man hittar versionsnummer men tack ændå.

1
Bevaka tråden