Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes DJ byter ut låtarna i kön

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har upptäckt ett litet problem i "iTunes DJ"-funktionen.

Det uppstår bara på jobbdatorn (iTunes 8.2, Windows Vista Ultimate), och inte i Macen hemma (iTunes 8.2, OSX 10.5.7).

Om man har "iTunes DJ" framme, och går till t.ex "Musik" eller "Podcaster" (eller vilken annan funktion som helst), och sen går tillbaka till "iTunes DJ", så har den bytt ut alla de 25 kommande låtarna som låg på kö.

Så blir det inte iTunes i Macen där hemma - där ligger samma låtar kvar i kön.

Någon som råkat ut för samma sak? Är det alltid så i Windows-versionen av iTunes? Eller finns det någon inställning som jag har missat? Eller är det något fel i PC:n?

Låtarna ligger på en extern hårddisk. Min hemmakatalog (inklusive iTunes inställningsfiler) ligger på en server.

Upptäckte nu att det är likadant när jag startar iTunes. Då är alla 25 låtarna i kön utbytta, som om man har tryckt på "Uppdatera/Refresh"-knappen i iTunes DJ.

Tack för länken!

Provade tipset som fanns där (att öppna upp "DJ" i ett eget fönster), men precis som för flera andra i den tråden, så hjälpte det inte för mig. Den fortsätter att ge mig 25 nya låtar varje gång jag klickar på någon annan "vy" i iTunes.

Lite märkligt att det bara uppstår i Windows. Jag kör ju samma version hemma i Macen, och där ligger låtarna kvar.

Uppdaterade nu till iTunes 8.2.1. Hjälpte inte, tyvärr. Fortfarande 25 nya låtar varje gång man väljer iTunes DJ.

I iTunes 9 verkar det som de har fått bort buggen.

Nu funkar iTunes DJ som den ska, även i Windows.

1
Bevaka tråden