Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel vid utgående e-post, Telia och Levonline

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett problem med MacBook Pro första gen och mail programmet. OS Tiger

Jag kan hämta e-post men inte skicka e-post

Telia som bredbandsleverantör
Levonline som e-post leverantör

Några ideér?

Bifogar bilder på inställningarn:

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-07-16 22:14

Måste du inte fylla i Autentiseringsuppgifter för utgående?

Ursprungligen av Gunnar B:

Måste du inte fylla i Autentiseringsuppgifter för utgående?

Jag vet inte, hur ska jag fylla i de i så fall??

Ursprungligen av Kidmaster:

Jag vet inte, hur ska jag fylla i de i så fall??

Informaton om inställningar finns hos telia.
Guide Ändra i e-postkonto Mac Mail (Mac OS X Leopard) Kundservice - Telia.se

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2009-07-17 09:18

Haha era nötter. Telia alltså. Det började väll med att Hotmail började sortera all e-post som kom från Telia som skräppost. Då införda idioterna på Telia autentisiering för att skicka e-post. Skitenkelt man använder bara samma login och lösenord som man använder för att ta emot e-post. Mmm, vad är problemet? Jo jag kanske har en annan e-post leverantör än Telia. Precis som i fallet ovan. För att verkligen stryka under att man är en komplett idiot så passar man även på att spärra möjligheten att skicka e-post via andra leverantörers servrar. Suck.

Jag använder därför en av Telias riktigt gamla e-postservrar som Telia verkar ha glömt bort. Den kräver än så länge inget lösenord i alla fall och jag har använt den enda sedan jag blev testpilot åt Telia när de började erbjuda den här tjänsten som kallas internet. mail1.telia.com alternativt smtprelay1.telia.com funkar för mig på de konton där Telia inte står som leverantör för e-posten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-20 14:11
Ursprungligen av Spooky:

Mmm, vad är problemet? Jo jag kanske har en annan e-post leverantör än Telia. Precis som i fallet ovan. För att verkligen stryka under att man är en komplett idiot så passar man även på att spärra möjligheten att skicka e-post via andra leverantörers servrar. Suck.

Ingår det inte alltid minst ett e-postkonto från Telia i deras abonnemang? Då är det ju bara att använda uppgifterna för det kontot, även om du inte använder kontot i övrigt. Så gör iallafall jag. Jag har inte heller några problem att nå andra servrar, så länge jag använder alternativporten 587.

Att försvara Telia är verkligen det sista jag vill göra - tro inget annat - men jag tycker inte att det är sååå farligt att de gör så här. Om det bidrar till att minska spam så går jag glatt med på den lilla uppoffringen som krävs från min sida.

Använde smtprelay1.telia.com för den utgående e-posten så nu funkar allt till belåtenhet!

1
Bevaka tråden