Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Parsek - Exportera kontohistorik från din svenska online-bank till CSV

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-07-13 16:52

Började for ett tag sen använda Squirrel for att hålla koll pa mina bankkonton och utgifter. Jag märkte ganska snart att svenska internetbanker, i alla fall de jag använder (SEB & Swedbank), inte har nagon funktion for att exportera kontohistorik till externa filformat som sedan kan importeras av diverse ekonomi-applikationer.

Eftersom jag har alldeles för mycket fritid nu på sommaren så jag tog och slängde ihop min första Mac-applikation. Väldigt simpelt men fyller sin funktion.

Testat att importera filer från Parsek till Squirrel och Buxfer vilket fungerar. Just nu finns det bara stöd för SEB och Swedbank (De enda jag har tillgång till). Skrev det mest för min egen skull, men kan ju hända att någon annan där ute är i behov av samma sak.

parsekapp - Google Code

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-07-15 16:57

Bra jobbat.

Skandiabanken har faktiskt flera funktioner för sammanställning inbyggd i sin internetbank. Synnerligen smidigt (och skrämmande) för den som vill hålla reda på vart pengarna går.

  • Medlem
  • 2009-07-15 21:47
Ursprungligen av jahve:

Bra jobbat.

Skandiabanken har faktiskt flera funktioner för sammanställning inbyggd i sin internetbank. Synnerligen smidigt (och skrämmande) för den som vill hålla reda på vart pengarna går.

Då ligger dom betydligt bättre till än både Swebank och SEB.

Pillar för tillfället på nästa version där man kan ladda upp historiken direkt till Buxfer.com, som jag personligen använder. Säg till om ni vet fler liknande tjänster som erbjuder något fint API.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-16 10:47

Coolt!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • 2009-07-22 00:40

Ny version 0.3 med buxfer.com support och lite annat smått och gott. Check it.

parsekapp - Project Hosting on Google Code

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-24 16:07

Snyggt jobbat! Den där appen har jag väntat på!

Kanske gör jag något fel, men det verkar inte som den klarar "." "*" "&" och mellanslag? Visst ska man helt enkelt kopiera in webbsidan med kontoutdraget? Jag har Swebank kanske ska tilläggas.

  • Medlem
  • 2009-07-30 12:28
Ursprungligen av Axel von Matern:

Snyggt jobbat! Den där appen har jag väntat på!

Kanske gör jag något fel, men det verkar inte som den klarar "." "*" "&" och mellanslag? Visst ska man helt enkelt kopiera in webbsidan med kontoutdraget? Jag har Swebank kanske ska tilläggas.

Ny version 0.3.1 uppe med mycket bättre stöd för specialtecken samt åäö. Tack för feedback!

parsekapp - Project Hosting on Google Code

  • Medlem
  • 2009-08-07 02:12

Ännu en ny version 0.3.2 med OFX stöd finns nu tillgänglig.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-09 15:46

STORT tack!

Hej! jag hittade denna tråden idag och den beskriver precis svårigheten jag haft med Swedbanks omöjlighet till exportering...

Jag är novis och osäker på hur jag ska använda Parsek. Kan jag alltså exportera mina Swedbankuppgifter till budgetprogram med hjälp av denna applikationen? Och i så fall hur?

Kommatecken försvinner

Jag kör en engelskspråkig OS X (10.6.4), använder Safari (5.0.2) som Browser och har Swedbank.

Parsek verkar fungera alldeles utmärkt, sånär som på en liten detalj. Den tar inte hänsyn till kommatecken. När jag klistrar in informationen från internetbanken gör den således om -396,00 till -39600, vilket är en ganska stor skillnad.

Kan det vara för att jag har operativsystemet inställt på engelska?

  • Medlem
  • 2011-12-27 10:48

Grymt program! Underlättade verkligen.
Har du Paypal eller liknande om jag vill ge en donation?

Bra jobbat.
värme

1
Bevaka tråden