Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adium och Messenger for Mac ansluter inte till msn!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2009-03-13 09:13

Hej!
Jag håller på att bli tokig på mitt adium. Det ansluter inte till Msn. Det kommer till "tar emot kontaktlista 100%" sedan tar det stopp. Det står bara och tuggar där. Jag kan logga in på facebook från adium. Jag har testat att byta version på adium, testat ansluta med http. Inget verkar fungera. Och det är bara min lägenhet jag får de här felet, kopplar jag in mig hos kompisar funkar de hur bra som helst. Nu har jag en switch mellan mig o modemet, kan de vara dt som gör att det inte funkar?

Men använder jag amsn kommer jag alltid in på msn medan när jag testat messenger for mac så kommer jag heller inte in. Då står det att jag angett fel användarnamn eller lösenord.

Någon som har en aning om vad de kan vara för fel? Mycket tacksam för hjälp!!

Ursprungligen av Backen88:

Och det är bara min lägenhet jag får de här felet, kopplar jag in mig hos kompisar funkar de hur bra som helst.

Vad menar du med den meningen?

Menar du olika datorer?
- Att på din dator hemma funkar det inte, men på kompisens dator hemma hos honom funkar det.

Eller menar du samma dator?
- Att på din dator hemma funkar det inte, men på din dator hemma hos kompisen funkar det.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2009-03-13 10:24
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad menar du med den meningen?

Menar du olika datorer?
- Att på din dator hemma funkar det inte, men på kompisens dator hemma hos honom funkar det.

Eller menar du samma dator?
- Att på din dator hemma funkar det inte, men på din dator hemma hos kompisen funkar det.

Ledsen att jag var otydlig, men det jag menar är att på min dator hemma funkar det inte men när jag kopplar in min dator hos en kompis så funkar det.

Och det funkar alltså i aMSN, men inte i Adium eller Microsoft Messenger? Skumt...

Vilka versioner har du (aMSN, Adium, Messenger, OSX)?

Beskriv gärna hur du ansluter till internet (kabel, trådlöst, router, modem, osv)? Kanske någon port som stoppas i router eller modem, men som är öppen i kompisens internetanslutning...

Vilken internetoperatör?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2009-03-13 13:22

Jag kör Leopard på macbook, 10.5.6, Adium är den senaste 1.3.3, aMsn är 0.97.2 och Messenger for Mac är 7.01.

Detta kommer fram på systemmeddelanden när jag försöker logga in, vet inte om de kan vara till någon hjälp men:

2009-03-13 13.17.31 [0x0-0x10e10e].com.adiumX.adiumX[6855] SocketRead err = -9806 
2009-03-13 13.17.31 [0x0-0x10e10e].com.adiumX.adiumX[6855] cdsa: SSLHandshake failed with error -9806 
2009-03-13 13.17.41 [0x0-0x10e10e].com.adiumX.adiumX[6855] SocketRead: read(5) error 0 
2009-03-13 13.17.41 [0x0-0x10e10e].com.adiumX.adiumX[6855] SocketRead err = -9802 

Jag kör till en switch, jag o en polare delar internetuppkoppling, sen vidare till modemet därifrån via en koaxkabel (visst heter de så?) till antennuttaget. Allt är kabel.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2009-07-16 08:54

Samma fel för mig på adium/messenger for mac. Står bara att jag inte är ansluten till internet/fel lösenord

Ursprungligen av An3Azz:

Samma fel för mig på adium/messenger for mac. Står bara att jag inte är ansluten till internet/fel lösenord

Vilka versioner av OSX, Adium, Messenger och aMSN?

Har du testat senaste betan av Adium (1.4b8)?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-16 22:55

Har ni avslutat alla andra klienter när ni provar annan klient?

Hallo!
Mitt problem är nog snarare tvärt om..
Facebooken går att koppla upp sig mot dom första 5 minutrarna, sen kommer det upp ett meddelande om att facebook inte tror att det är jag som är inloggad så jag måste bekräfta med mitt födelsedatum.
Även efter det funkar det inte, bara om jag startar om adium.

1
Bevaka tråden