Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

imac G5 via hdmi till tv

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-07-15 10:52

hej jag har funderat lite nu när alla nya mac modeller har fått det nya bildskärms uttaget. borde det inte finnas något sätt att koppla de äldre mac modellerna så att man på något sätt kan använda en hdmi kabel? just nu har jag någon adapter tror det är mini dvi till vga (rätta mig gärna om jag har fel) och sen har jag en vga kabel till tv'n. men finns det ingen adapter som omvandlar till hdmi så att man kan använda hdmi kabel till tv'n istället för vga.

Tyvärr verkar det inte som att det finns adapter för och få möjlighet till att få ut hdmi till dessa imac.

Ursprungligen av Apple Support:

Video Out Port

Using the video out port, you can mirror video with a compatible VGA display using the Apple VGA Display Adapter.

You can also use the video mirroring feature with a television or projector that has S-video or composite video connectors when you use the Apple Video Adapter.

The video output port allows video mirroring. Video mirroring allows you to see the same image that is on the iMac G5's flat-panel display on an external monitor, television or projector.

iMac G5: External ports and connectors

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-07-15 21:30

även om apple inte har det på sin hemsida så kanske det finns någon adapter fast apple inte godkänt den och till låter den på sin store.

Finns det någon som har koll på detta?

Ursprungligen av ceda:

även om apple inte har det på sin hemsida så kanske det finns någon adapter fast apple inte godkänt den och till låter den på sin store.

Finns det någon som har koll på detta?

Eftersom kontakten på datorn är en mini-vga, som endast ger analog signal ut, är jag tveksam till om någon tillverkare kunnat skapa en adapter med dvi/hdmi, eftersom dessa signaler är digitala.

Mini-VGA - Wikipedia, the free encyclopedia
VGA connector - Wikipedia, the free encyclopedia

Jag är tveksam till att apple skulle lägga upp en adapter som de inte godkänt på apple store.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-07-16 11:22

okej. så är det säkert, du har mer koll än vad jag har. nej klart apple inte säljer något som inte är godkänt av dom, men jag tänkte mer på om det fanns på någon annan sida.

1
Bevaka tråden